روز آرام دلار – مجله ايراني

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

روز آرام دلار – مجله ايراني

۹ بازديد

دلار در برابر اكثر ارزها پايين ماند. ين كه در روزهاي اخير شرايط بسيار سختي را در برابر دلار تجربه كرده است ، چاره اي جز عقب نشيني در برابر دلار نخواهد داشت ، زيرا تورم و بازار كار ژاپن در راستاي بانك مركزي است. در ژاپن ، ميانگين نرخ تورم در 12 ماه منتهي …

روز آرام دلار – مجله ايراني https://majalehirani.ir/2021/روز-آرام-دلار-مجله-ايراني/ Sat, 16 Oct 2021 23:03:10 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/روز-آرام-دلار-مجله-ايراني/ دلار در برابر اكثر ارزها پايين ماند. ين كه در روزهاي اخير شرايط بسيار سختي را در برابر دلار تجربه كرده است ، چاره اي جز عقب نشيني در برابر دلار نخواهد داشت ، زيرا تورم و بازار كار ژاپن در راستاي بانك مركزي است. در ژاپن ، ميانگين نرخ تورم در 12 ماه منتهي …

دلار در برابر اكثر ارزها پايين ماند.

ين كه در روزهاي اخير شرايط بسيار سختي را در برابر دلار تجربه كرده است ، چاره اي جز عقب نشيني در برابر دلار نخواهد داشت ، زيرا تورم و بازار كار ژاپن در راستاي بانك مركزي است. در ژاپن ، ميانگين نرخ تورم در 12 ماه منتهي به آگوست با 0.1 درصد كاهش به 0.4 منفي از ماه قبل رسيد ، كه يكي از پايين ترين نرخ تورم است. در اين كشور در هشت ماه گذشته.

چشم انداز فزاينده توافق بريتانيا و اتحاديه اروپا در مورد ايرلند باعث تقويت يورو و پوند در برابر دلار شده است. ايرلند شمالي توسط انگلستان اداره مي شود و ايرلند جنوبي يكي از اعضاي اتحاديه اروپا است و دو طرف در مورد آداب و رسوم و قوانين داخلي در مورد عبور مرزها اختلاف نظر دارند. اتحاديه اروپا از موضع قبلي خود عقب نشيني كرده و پيشنهاد كرده است كه سيستم گمركي و تعرفه اي جديد در مرز ايرلند تا 80 درصد قوانين لندن را تحت پوشش قرار دهد ، اگرچه انگليس هنوز با اين پيشنهاد موافقت نكرده است.

يوان چين به دليل عملكرد قوي اقتصاد خود همچنان قوي است. ارقام منتشر شده نشان مي دهد كه نرخ تورم چين در دو ماه اول سپتامبر به 0.7 درصد مثبت رسيده است. اين نرخ تورم كه 0.1 درصد كمتر از تورم ماه قبل و 0.2 درصد كمتر از نرخ پيش بيني شده توسط كارشناسان بود ، با كاهش قيمت گوشت خوك بيشترين ضربه را خورد و تورم به منفي 46.9 درصد رسيد. اين كمترين تورم ثبت شده در چين در 6 ماه گذشته است.

دلار در روزهاي اخير در برابر رقبا به شدت افزايش يافته است و برخي از معامله گران اكنون بخشي از سود خود را پس مي گيرند. با توجه به اينكه هم صندوق بين المللي پول و هم بانك جهاني امسال و سال آينده رشد اقتصادي خوبي را در ايالات متحده اعلام كرده اند ، موقعيت دلار آمريكا تقويت مي شود ، اما عملكرد اقتصادي بهتر چين تجار را به سرمايه گذاري در يوان جذب مي كند. و دلار در مقايسه با نرخ مبادله بالاي هفت يوان در سال گذشته بسيار خوب است.

با افزايش تقاضا براي اوراق قرضه دلاري ، بازدهي خزانه داري آمريكا در اوراق دو ساله به بالاترين حد 18 ماه گذشته رسيد. محبوبيت روزافزون اوراق قرضه دلاري به ضرر ين ژاپن است كه هميشه يكي از امن ترين گزينه ها در بازار فاركس بوده است. علي رغم افزايش مقطعي ، ين در سه هفته گذشته تقريبا 5 درصد از ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است و نظرسنجي دويچه بانك نشان مي دهد كه دلار همچنان به افزايش خود ادامه مي دهد.

گروهي از اقتصاددانان آمريكايي در نامه مشترك هشدار دادند كه كاهش اعتماد مصرف كنندگان در شرايط اقتصادي اين كشور به دليل كاهش ورودي سرمايه جديد منجر به كاهش قابل توجه رشد اقتصادي مي شود. در بازار فاركس ، معامله گران هنوز اميدوارند كه دولت و كنگره براي جلوگيري از بسته شدن دولت به توافق برسند تا سقف بدهي دولت را افزايش دهند. نگراني ها در مورد بدهي دولت در بين اقتصاددانان آمريكايي در ماه هاي اخير افزايش يافته است.

بانك جهاني در گزارش جديدي درباره چشم انداز اقتصاد جهاني اعلام كرد كه همه گيري ويروس كرونا همچنان اصلي ترين خطر مشترك براي اقتصاد جهاني است و در نتيجه انتظار مي رود گسترش انواع جديد كمتر از آنچه تصور مي شد باشد. در همين حال ، رشد اقتصادي چين در سال آينده به 5.4 درصد مي رسد كه در مقايسه با رشد پيش بيني شده در سال جاري 8.5 درصد كاهش قابل توجهي دارد. اقتصاد چين سال گذشته با رشد 2.3 درصدي به پايان رسيد.

ارزهاي اروپايي در هفته هاي اخير به شدت در برابر دلار سقوط كرده اند كه عمدتاً به دليل رشد بيشتر اقتصاد آمريكا در ماه هاي اخير و انتظارات اين كشور از رشد اقتصادي بيشتر براي اين كشور در سال آينده نسبت به كشورهاي اروپايي است. در ميان ارزهاي اصلي اروپايي ، يورو در مقابل دلار آمريكا نسبت به بقيه دلارها بدتر بود و نرخ برابري آن با سطح 1.2 دلاري كه در اواخر سال گذشته ثبت كرده بود بسيار بهتر بود.

روساي جمهور آمريكا و چين در يك گفتگوي آنلاين توافق كردند كه مذاكرات را ادامه دهند. اگرچه روابط دو اقتصاد برتر جهان از زمان ترامپ از نظر سياسي چندان بهبود نيافته است ، اما حجم روابط تجاري و سرمايه گذاري بين دو كشور همچنان در حال افزايش است. چين يكي از اصلي ترين سرمايه گذاران خارجي در ايالات متحده است و انتظار مي رود با نرم شدن روابط سياسي بين دو كشور ، موج جديدي از سرمايه توسط شهروندانش به بازارهاي مالي آمريكا ارسال شود.

كسري تجاري آمريكا همچنان در حال افزايش است و دلار را تحت فشار قرار مي دهد. واردات ايالات متحده در ماه اوت به 287 ميليارد دلار رسيد كه 73.3 ميليارد دلار بيشتر از صادرات است. صادرات ايالات متحده نسبت به ماه قبل 0.5 درصد و واردات 1.4 درصد افزايش يافته است. بيشترين كسري تجاري همچنان با چين (28.1 ميليارد دلار) و پس از آن كانادا با بيش از 5.1 ميليارد دلار از ايالات متحده وارد شده است.

تاكنون بيش از 241 ميليون و 71 هزار و 668 مورد ابتلا به كرونا گزارش شده است كه از اين تعداد 4 ميليون و 908 هزار و 54 نفر جان خود را از دست داده اند. در بين كشورهاي مختلف ، بيشترين تلفات مربوط به ايالات متحده با 743،880 نفر ، برزيل با 602،727 نفر ، هند با 452،156 نفر ، مكزيك با 284،010 نفر و روسيه با 222،315 نفر بوده است.

وي گفت: “مشخص نيست چه زماني تورم را در محدوده هدف 2 درصد در كشورهاي مختلف برمي گردانيم ، اما با افزايش تورم ، انتظارات تورمي نيز بيشتر از قبل از كرونا خواهد بود.” نرخ افزايش چشمگيري داشته است. در اين شرايط ، دارايي هاي امن همچنان به عنوان مقصدي جذاب براي سرمايه گذاري باقي خواهند ماند و رشد دارايي هاي پرخطر كند خواهد شد.

شاخص دلار (نرخ هاي زير بر اساس ساعات پاياني معاملات در بازارهاي فاركس نيويورك محاسبه مي شود)

شاخص دلار كه نرخ ارز را در برابر سبدي از ارزهاي جهاني اندازه گيري مي كند ، امروز در معاملات 93.96 واحد بسته شد كه 0.07 درصد نسبت به روز گذشته كاهش يافته است.

شاخص دلار معمولاً در برابر شش ارز اصلي جهان يا 10 ارز برتر جهان بيان مي شود.سنگاپور ، فرانك سوئيس ، رينگيت مالزي ، ين ژاپن و يوان چين.

نرخ ارز براي هر فرانك سوئيس 1.083 دلار اعلام شد.

ارزهاي اروپايي

در جديدترين جلسه معاملاتي ، پوند با 0.15 درصد افزايش به 1.379 دلار رسيد. يورو پس از ماندن در كانال 1.15 0.04 درصد افزايش يافت و به 1.159 دلار رسيد.

ارزهاي آسيايي

دلار در بازارهاي ارز آسيايي با 0.08 درصد افزايش به 114.322 ين رسيد. در برابر معادل استراليا ، هر دلار آمريكا با 1.348 دلار مبادله شد. نرخ دلار نيز معادل 6.437 يوان چين بود.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.