مهم‌ترين رويدادهاي تاريخي بيست‌وچهارم آنلاين

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

مهم‌ترين رويدادهاي تاريخي بيست‌وچهارم آنلاين

۱۱ بازديد

“ده جنايتكار نازي صبح امروز در زندان نورنبرگ به دار آويخته شده و اجساد آنها در گورهاي مخفي و بدون نشان دفن شده است.” به گزارش مجله روز ، مهمترين رويدادهاي 24 آنلاين در وب سايت ذكر شده است “موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران” شما مي خوانيد: حوادث بيست و چهارم اكتبر در سال 1299 …

مهم‌ترين رويدادهاي تاريخي بيست‌وچهارم آنلاين https://majale-rooz.ir/2021/10/مهم‌ترين-رويدادهاي-تاريخي-بيست‌وچه/ Sat, 16 Oct 2021 04:00:31 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/10/مهم‌ترين-رويدادهاي-تاريخي-بيست‌وچه/ “ده جنايتكار نازي صبح امروز در زندان نورنبرگ به دار آويخته شده و اجساد آنها در گورهاي مخفي و بدون نشان دفن شده است.” به گزارش مجله روز ، مهمترين رويدادهاي 24 آنلاين در وب سايت ذكر شده است “موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران” شما مي خوانيد: حوادث بيست و چهارم اكتبر در سال 1299 …

“ده جنايتكار نازي صبح امروز در زندان نورنبرگ به دار آويخته شده و اجساد آنها در گورهاي مخفي و بدون نشان دفن شده است.”

به گزارش مجله روز ، مهمترين رويدادهاي 24 آنلاين در وب سايت ذكر شده است “موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران” شما مي خوانيد:

حوادث بيست و چهارم اكتبر

در سال 1299

كمونيستها به فرماندهي خالقربان و احسان الله خان با كمك توپخانه به رشت حمله كردند. نيروهاي قزاق به منجيل عقب نشيني كردند.

سال 1301

سردار سپه ، وزير جنگ ، در مجلس سخنراني كرد و اظهار داشت كه دولت نظامي در آينده ملغي و دولت ماليات هاي غير مستقيم و محض از وزارت جنگ حذف مي شود.

در سال 1300

ياور اسماعيل خان ، دستيار وفادار سرهنگ كه جانشين شايسته وي محسوب مي شد ، با نيروهاي تحت امر خود وارد مشهد شد و دستيار نوذري را دستگير كرد و امور را به دست خود گرفت.

سال 1320

شوراي وزيران قطعنامه اي در مورد لغو انحصارات صادر كرد. از اين تاريخ مي توان چاي ، شكر ، پوشاك و لوازم يدكي خودرو را با پرداخت عوارض تجاري و گمركي وارد كرد.

محمود جم ، وزير دادگاه و نخست وزير سابق ، به سفارت ايران در مصر منصوب شد.

قانون عفو ​​به تصويب مجلس شوراي ملي رسيد.

سرتيپ محمد صادق كوپال به عنوان فرماندار استان چهارم منصوب شد.

1325

محمد ناصر قشقايي در تلگرافي به احمد قوام اشاره كرد كه دستور پراكندگي مردم را صادر كرده است و از آن تاريخ همه قبايل جنوبي مطيع و منتقد دولت و نخست وزير هستند.

ده جنايتكار نازي صبح امروز در زندان نورنبرگ به دار آويخته شده و اجساد آنها در گورهاي مخفي و بدون نشان دفن شده است. اعدام: كلتون بونر ، رئيس گشتاپو ، آلفرد روزنبرگ ، فيلسوف مشهور نازي ، هانس فرانك ، فرماندار لهستان ، ويلهلم فريك ، فرماندار چكسلواكي ، فرانتس ساوكل ، رئيس جبهه كار ، مارشال كاتيل ، وزير امور خارجه فنربانتروپ ، فرمانده از نيروهاي مسلح آلمان ، ژنرال بورس ، رئيس ستاد ارتش ، فيلد مارشال گورينگ ، متهم درجه يك ، دو ساعت قبل از اعدام در زندان نورنبرگ با سيانيد خودكشي كرد. وي فرمانده نيروي هوايي آلمان و نخست وزير بود.

سال ۱۳۳۲

سد كوهرنگ در اصفهان باز شد و بنابراين آب كارون از تونلي به طول 2841 متر به زاينده رود سرازير شد.

سال 1339

از آن تاريخ ، تمام حسابهاي دولت در بانك مركزي ايران متمركز مي شود. در برخي از شهرها ، بانك ملي ايران به نمايندگي از بانك مركزي وجوه دولتي را حفظ مي كند.

رئيس كل بانك مركزي ايران اعلام كرد اسكناس هاي چاپ شده توسط بانك مركزي به زودي توزيع مي شود و اسكناس هاي بانك ملي ايران ظرف شش ماه جمع آوري مي شود. رئيس كل بانك مركزي افزود اسكناس هاي جديد توسط وزير دارايي و رئيس بانك مركزي امضا شده است.

سال 1342

ژنرال دوگل رئيس جمهور فرانسه براي سفري چهار روزه وارد تهران شد. ده ها روزنامه نگار و عكاس با او به ايران آمدند.

1343

با تصميم كميته مركزي حزب كمونيست اتحاد جماهير شوروي ، خروشچف ، نخست وزير ، كشور از كار بركنار شد و الكسي كاسيگين به جاي او به عنوان نخست وزير انتخاب شد.

سال 1346

هيئت رئيسه مجلس شوراي ملي انتخاب شد. مهندس رياضي به عنوان رئيس جمهور انتخاب شد.

قرارداد تصرف ارس بين ايران و اتحاد جماهير شوروي امضا شد.

سال 1348

پروين صوفي ، عزيزالله اكبر و علي اكبر بهرامي به عنوان معاون وزير كشور منصوب شدند.

سال 1350

رژه نظامي تاريخ ايران در تخت جمشيد برگزار شد.

جشن 2500 سالگي به تهران منتقل شد.

دكتر عبدالحسين راجي ، استاد دانشگاه و وزير سابق بهداشت درگذشت.

سال 1351

يك هيئت بزرگ اقتصادي و سرمايه گذاري آلمان غربي وارد تهران شد.

سال 1352

فياض رهبري 38 ساله 9 نفر از اعضاي خانواده و برادرش را با چاقو و تبر در خيابان حسام السلطنه كشت و فرار كرد.

ذوالفقار علي بوتو ، نخست وزير پاكستان به همراه هياتي به تهران مي آيد.

300 هواپيماي آمريكايي از طريق پل هوايي اسلحه و مهمات به اسرائيل تحويل دادند.

سال 1353

صادق احمدي وزير دادگستري دو نماينده جديد مجلس را معرفي كرد.

1355

ساخت چهار نيروگاه هسته اي ايران با همكاري جمهوري فدرال آلمان و فرانسه آغاز شد.

سال 1357

از ساعات اوليه صبح امروز هزاران نفر در بهشت ​​زهرا براي شركت در چهلمين سالگرد 17 شهيد شهريور تجمع كردند و در تظاهرات پرشور شعارهاي ضد رژيم سر دادند. امروز همه مغازه ها براي عزاداري عمومي بسته شدند و كاركنان دولت از حضور در آن خودداري كردند. ظاهراً شهر تهران با جنگ تسليحات سنگين محافظت شد.

منوچهر آزمون وزير امور اداري گفت: دولت عزاداري ملي امروز را مي پذيرد.

سرانجام ، در نتيجه آزمايش و مذاكرات با مطبوعات دولتي ، سانسور مطبوعات برداشته شد و قانون پارلماني تهيه و امضا شد. به نمايندگي از دولت ، صورت جلسه توسط شريف امامي ، نخست وزير ، آزمون ، وزير مشاور و دكتر عاملي تهراني ، وزير اطلاعات امضا شد.

هفت كارگر در آبادان دستگير شدند. دستگيري اعتصاب را افزايش داد.

دكتر هوشنگ نهاوندي ، وزير علوم و آموزش عالي به دليل وخامت اوضاع استعفا كرد.

دكتر اميني وجود دولت نظامي را كه ادعا مي كند مشكلات افزايش مي يابد ، تكذيب كرد.

بسياري از اساتيد دانشگاه هاي تهران ، اصفهان و شيراز با ارسال تلگرافي به ژيسكار دو استن رئيس جمهور فرانسه خواستار آزادي امام خميني (ره) در زمان اقامت وي ​​در فرانسه شدند.

امام خميني (ره) اقامت خود را در پاريس تمديد كرد.

دانشجويان ايراني مقيم پاريس اعتصاب كردند.

در تظاهرات باشكوه امروز نوزده شهيد و ده ها نفر مجروح شدند.

بيش از 20 هزار نفر از اهالي كرمان براي گراميداشت چهل شهيد شهداي جمعه سياه در مسجد جامع كرمان گرد هم آمدند تا چهلمين سالگرد شهداي جمعه سياه را گرامي داشته باشند. آنها با چوب ، سنگ و سلاح سرد و گرم به مردم حمله كردند و همه افراد مسجد مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و در نتيجه برخي افراد كشته و زخمي شدند. پيش از اين كولي هاي دستبند خودرو ، موتورسيكلت و دوچرخه مردم را به آتش كشيده بودند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.