نگاهي به آينده صنعت هتلداري در سال 2018

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

نگاهي به آينده صنعت هتلداري در سال 2018

۱۲۱ بازديد

متوسط ​​درآمد هتل ها در جهان در سال 2018 به حدود 553.8 ميليارد دلار خواهد رسيد كه نشان از افزايش گردشگري در جهان دارد.
مديريت هتل به عنوان يكي از زيرساخت هاي مهم صنعت گردشگري شناخته مي شود كه در دهه هاي اخير به يكي از پر درآمد ترين صنايع تبديل شده است. بر اين اساس كشورهايي كه اهميت صنعت گردشگري را درك مي كنند توجه خاصي به توسعه صنعت هتل سازي مي كنند. ميليون ها نفر در حال حاضر در صنعت گردشگري و صنايع وابسته اشتغال دارند.
مديريت هتل يكي از اركان اصلي گردشگري است. بر اين اساس، گزارش اخير رشد درآمد سالانه هتل را بررسي مي كند. اين گزارش نشان مي دهد كه ميزان درآمد سالانه صنعت هتلداري جهان از سال 2010 تا 2016 چقدر افزايش يافته است و پيش بيني مي شود تا سال 2018 افزايش يابد.

در سالهاي اخير، تبليغات داخلي و خارجي براي به تصوير كشيدن جاذبه هاي گردشگري در كشورهاي مختلف افزايش يافته است. در همين حال، استفاده روزافزون از رسانه ها، فضاي مجازي و رسانه هاي مختلف، مردم را به بازديد از كشورهاي ديگر ترغيب كرده است. از طرف ديگر گسترش تعاملات اقتصادي، سياسي و فرهنگي بين كشورهاي مختلف و برگزاري بسياري از جشنواره ها نقش موثري در افزايش حضور مسافران در ساير شهرها يا كشورها دارد. همه اينها منجر به توسعه صنعت گردشگري و در نتيجه افزايش درآمدهاي هتل شد.
براساس اين گزارش، متوسط ​​درآمد سالانه صنعت هتلداري جهان در سال 2010 346.7 ميليارد دلار بوده است. درآمدها در سال 2012 به شدت افزايش يافته و به 398.4 ميليارد دلار رسيد. ساير گزارش هاي گردشگري نشان مي دهد كه در سال 2012 تعداد گردشگران در سراسر جهان از يك ميليارد نفر فراتر رفته است و اين اولين بار در 10 سال است كه در جهان شاهد 50 درصد افزايش تعداد گردشگران هستيم. از سوي ديگر، قرارداد المپيك لندن امسال درآمد زيادي براي صنعت گردشگري و در نتيجه براي صنعت هتل سازي به ارمغان آورد.
در سال 2014 متوسط ​​درآمد هتل در جهان از 400 ميليارد دلار فراتر رفته است. براساس گزارش ها، گردشگري بين المللي امسال بيش از انتظارات جهاني رشد كرده است. اگرچه جهان امسال با چالش هاي بسياري روبرو شده است، اما عملكرد پايدار گردشگري منجر به موفقيت صنعت شده است. مهمترين چالش هاي سال 2014 بحران اقتصادي جهاني، درگيري هاي سياسي و شيوع ابولا در آفريقا بود.
طبق آمار سازمان جهانگردي جهاني، تعداد گردشگران بين المللي در سال 2015 حدود 4.6 درصد افزايش يافته است. اين بدان معني است كه تعداد گردشگران بين المللي نسبت به سال گذشته 52 ميليون افزايش يافته است. اين متوسط ​​درآمد جهاني هتل نيز اين موضوع را تأييد مي كند. متوسط ​​درآمد هتل در سال جاري نزديك به 5 ميليارد دلار است.
همانطور كه كارشناسان خاطرنشان مي كنند نوسانات غيرمعمول و شديد در نرخ ارز، پايين بودن قيمت نفت و ساير كالاها و همچنين نگراني هاي روز افزون جهاني در مورد تأمين مقاصد گردشگري، عوامل مهمي در رشد گردشگري و در نهايت افزايش درآمد هتل در جهان است.
از سال 2010 درآمد صنعت هتل در جهان رو به افزايش است. فقط در سال 2016 متوسط ​​درآمد جهاني هتل كاهش يافته است. كارشناسان بين المللي مي گويند از ابتداي سال 2016 بسياري از عوامل اصلي منجر به كاهش صنعت گردشگري و كاهش درآمد شده است. به گفته كارشناسان، نوسانات اقتصادي، بحران هاي سياسي، قيمت نفت، افزايش مرزها، محدوديت ويزا و ترور ناشي از تروريسم از مهمترين چالش هاي گردشگري در سال 2016 بود. يكي از اين بحران ها حملات تروريستي است كه در سال 2016 بسياري از كشورها را تحت تأثير قرار داد. بحران هجوم پناهندگان به كشورهاي مختلف، مشكلات گردشگري را تشديد مي كند. همه اينها ميانگين درآمد هتل در جهان را به 490 ميليارد دلار كاهش داد.
با اين وجود بسياري از فعالان سازمان جهاني گردشگري مي گويند با توجه به تجربه سالهاي گذشته، هر اتفاقي كه در جهان رخ مي دهد نمي تواند تأثير طولاني مدت بر گردشگري بگذارد. مردم هنوز مسافرت مي كنند. اين رويدادها صنعت گردشگري را فقط در كوتاه مدت به چالش مي كشد و ساير مقاصد را جايگزين مقاصد تهديد شده مي كند. براساس اين گزارش، پيش بيني مي شود متوسط ​​درآمد هتل ها در جهان در سال 2018 به حدود 553.8 ميليارد دلار برسد و اين نشانگر بهبود شرايط جهانگردي جهان است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.