تصوير بازار پوشاك در آستانه سال نو

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

تصوير بازار پوشاك در آستانه سال نو

۱۴ بازديد

“بيشترين تقاضا براي پوشاك در بخش پوشاك كودكان است و به دليل كاهش قدرت خريد افراد در بخش بزرگسالان ، تقاضا به شدت كاهش يافته و قيمت ها در مغازه ها بيشتر قابل بحث است”. به گزارش مجله روز ، اين روزنامه اعتماد كردن “قبل از كرونا ، ماههاي آخر سال فرصتي براي شكوفايي بسياري …

تصوير بازار پوشاك در آستانه سال نو https://majale-rooz.ir/2021/02/تصوير-بازار-پوشاك-در-آستانه-سال-نو/ مجله روز Sun, 14 Feb 2021 08:41:17 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/02/تصوير-بازار-پوشاك-در-آستانه-سال-نو/ “بيشترين تقاضا براي پوشاك در بخش پوشاك كودكان است و به دليل كاهش قدرت خريد افراد در بخش بزرگسالان ، تقاضا به شدت كاهش يافته و قيمت ها در مغازه ها بيشتر قابل بحث است”. به گزارش مجله روز ، اين روزنامه اعتماد كردن “قبل از كرونا ، ماههاي آخر سال فرصتي براي شكوفايي بسياري …

“بيشترين تقاضا براي پوشاك در بخش پوشاك كودكان است و به دليل كاهش قدرت خريد افراد در بخش بزرگسالان ، تقاضا به شدت كاهش يافته و قيمت ها در مغازه ها بيشتر قابل بحث است”.

به گزارش مجله روز ، اين روزنامه اعتماد كردن “قبل از كرونا ، ماههاي آخر سال فرصتي براي شكوفايي بسياري از بازارها بود ، از جمله پوشاك ، لوازم خانگي ، لوازم الكترونيكي و به ويژه تلفن هاي همراه ، اما شيوع تاج و ترس از موج چهارم ، كه مي تواند با ورود جهش يافته و نسخه انگليسي ، “او نوشت. از موج اول تا سوم براي كشور ، نگراني در مورد فروش در اين بازارها ايجاد شده است. فعالان اصناف مختلف كه در مارس سال گذشته نتوانستند از بازار شب عيد استفاده كنند ، ضمن اعمال برخي محدوديت ها و قرنطينه هاي اجباري ، اميد زيادي به بازار امسال دارند.

اما ادامه منع رفت و آمد و اعلام 9 شهر سرخ در اين هفته مي تواند كل بازار شب عيد را تحت تأثير قرار دهد. در حالي كه برخي از اصناف اخيراً اعلام كرده اند كه برخي از مشكلات ناشي از افت فروش مي تواند در نمايشگاه هاي بهاره امسال جبران شود ، گزارش ها حاكي از آن است كه نمايشگاه هاي بهاره امسال مانند سال گذشته لغو مي شوند. اگرچه دولت هنوز طرحي را براي فروش شبانه صنف عيد اعلام نكرده است ، اما تصميم بر اين شده است كه واحدهاي صنفي زير نظر واحدهاي بازرسي اصناف فروش فوق العاده اي داشته باشند. در همين حال ، كلاس پيراهن سازي كه در مارس 1998 نيز موفق به برگزاري نمايشگاه بهار نشد ، بيش از گذشته تحت فشار اقتصادي است. به گفته رئيس اتحاديه پيراهن ، فعالان اين اتحاديه براي جبران كاهش درآمد و فروش خود ، كالاها را با حاشيه سود بسيار كم به فروش مي رسانند تا بتوانند به كار خود ادامه دهند.

كاهش تقاضا براي لباس بزرگسالان

حسين آقا كوچكي در ادامه سخنان خود با اشاره به بيشترين و كمترين تقاضا در بازار پوشاك اظهار داشت: “بيشترين تقاضا براي پوشاك در بخش پوشاك كودكان است و به دليل كاهش قدرت خريد افراد در بخش بزرگسالان” ، قيمت ها عمدتا در فروشگاه ها مذاكره مي شود. “

وي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به فروشگاه هايي كه قيمت كالا را نشان نمي دهد ، افزود: “اين فروشگاه ها قيمت نهايي را با توجه به مشتري تبليغ مي كنند و استراتژي هايي براي جذب مشتري دارند و نظارت كمي در زمينه لباس ، و معمولاً “بازرسان مغازه هاي شكايت به اين فروشگاه ها مراجعه مي كنند.”

وي گفت: “امسال مشابه سال گذشته است و با وجود ويروس كرونا ، نمي توان انتظار رونق در اين بازار را داشت.” وي افزود: متأسفانه علي رغم برخي مسافتها و پنهان كاري ها ، نمي توانيم با برخي از موارد مانند خودپوشاني خود مقابله كنيم زيرا مردم خودشان آنها را قبول ندارند.

خيابان آذربايجان و انقلاب پر از كالاهاي دست دوم

“قاچاق لباس تا زماني كه براي قاچاقچي سودآور باشد ، كارساز است. اگر سودآور نباشد ، او به آنجا نمي رود و در برخي موارد مي تواند زمينه كاري خود را تغيير دهد. اين افراد به دليل افزايش محصول به دنبال قاچاق اين محصول هستند” اما در بخش كالاهاي دست دوم ، به اصطلاح تاناكورا ، اين بازار همچنان فعال و پر رونق است. “اين لباس دست دوم بيشتر كمك هاي بشردوستانه از كشورهاي ديگر به كشورهاي جنگ زده است كه با كشتي حمل مي شود و به ايران ختم مي شود.”

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به راه هاي فروش اين نوع كالاها افزود: برخي از افراد اين كالاها (لباس ، كفش ، كيف و …) را در ظروف با قيمت پايين خريداري و به تهران و آذربايجان و انقلاب مي برند. خيابان هاي تهران. “و … پر از اين محصولات است ، و آنها آنها را به راحتي مي فروشند و كساني هستند كه اين لباس ها را مي خرند.”

رشد فروشگاه هاي بدون مجوز

كوچكي درباره تعطيلي شركت ها در زمان تاج گذاري گفت: “با توجه به اينكه بسياري از فروشگاه هاي اين گروه مجوز ندارند ، حتي اگر تعطيل باشند ، در آمار ذكر نشده اند و پذيرفته نخواهند شد.”

رئيس اتحاديه توليدكنندگان پيراهن در پاسخ به اين س whyال كه چرا هنوز نمي توانيم با محصولات مشابه خارجي در بخش پوشاك رقابت كنيم ، افزود: “تجهيزات و ماشين آلات لباس ما در كشور در چين فرسوده يا توليد مي شود و حتي و همه چرخ خياطي هاي ژاپني ” در برخي اتحاديه ها ، اين قبل از انقلاب است و مارك هاي خوب بسيار كمي وجود دارد ، بنابراين نمي توانيد انتظار رقابت داشته باشيد. “

وي متوسط ​​قيمت فروش پيراهن هاي مردانه با پارچه و درز مناسب را اعلام كرد: حدود 120 هزار تومان و تي شرت هاي بچه گانه كمي پايين تر و حدود 80 هزار تومان.

محدوديت در واردات پوشاك

رحمان سادات نجفي ، مديرعامل انجمن بازرگانان و بازرگانان كيش ، همچنين در مورد مارك هاي پوشاك خارجي به اعتماد گفت: “واردات لباس به كيش ، كه وزارت صمت از آن به عنوان سهميه منطقه آزاد ياد مي كند ، با ثبت نام” آنها در بازارهاي اين منطقه به فروش مي رسند. البته قسمت ديگري از توليدات محلي نيز وجود دارد كه در جزيره به فروش مي رسد. “

وي در مورد تأثير كرونا و محدوديت در فروش ادامه داد: “به دليل شيوع ويروس كرونا در كشور ، اماكن تفريحي تجاري مانند كيش كه از جاذبه هاي گردشگري نيز هستند ، تحت الشعاع تعداد كم مسافر و واردات قرار گرفته اند. “بسيار محدود است.”

نجفي افزود: در ابتداي شيوع ويروس كرونا ، بازارها و معابر سراسر جزيره به مدت حدود سه ماه بسته شد و چرخه گردشگري و خريد به طور كامل متوقف شد. به تدريج با اقدامات انجام شده ، مطابقت با پروتكل ها ، بازارها بازگشايي شده اند و با توجه به اينكه اين ويروس در كشور وجود دارد و با وجود اين بايد فعاليت هاي خود را ادامه دهيم ، ما به يك مدل همزيستي موفق با كرونا دست يافته ايم. “سلامت كمترين تعداد تاج شوك را در كيش ثبت كرد.”

سرمايه بازرگان با كاهش ارزش پول ملي تهي شد

اين فعال اقتصادي همچنين در مورد اينكه چه تعداد گردشگر براي خريد لباس به اين جزيره مي آيند ، تصريح كرد: آمار دقيقي در دسترس نيست و بايد گفت كه وضعيت بسيار متفاوت از سه سال گذشته و به دليل تحريم ها و صدور برخي بخشنامه ها است. . ، دولت ، كه در مناطق آزاد نيز اجرا شده است ، شكل معمول تجارت را ندارد. “

وي گفت: “جزيره كيش تحت تأثير قوانين ارز در سرزمين اصلي است.” “مناطق آزاد نبايد تحت الشعاع قوانين قاره آنها قرار داشته باشد ، اما اين امر در زمينه واردات پوشاك نيز به دليل محدوديت هاي ارزي و تصميمات بانك مركزي اتفاق افتاده است.”

به گفته وي ، بيشتر واردات پوشاك از امارات متحده عربي ، تركيه و چين انجام مي شود و برخي مارك هاي محدود نيز از كشورهاي اروپايي وارد مي شود ، اما با كاهش ارزش پول ملي ، بخشي از سرمايه بازرگانان از بين رفته يا از بين رفته است در اين دوره كاهش يافته است. اين نسبت به گذشته كاهش يافته و همچنين قدرت خريد مردم را كاهش داده است. سادات نجفي ادامه داد ، “نظارت بر كالاها در كيش به دو قسمت تقسيم مي شود.” كالاهاي داخلي اغلب توسط مديريت بازرگاني سازمان تجارت آزاد كيش مورد بازرسي و نظارت قرار مي گيرند ، اما عرضه و تقاضاي بيشتر محصولات وارداتي وجود دارد و اگر قيمت هاي نامتعارف اعلام شده است ، بخش كنترل و بازرسي جامعه بازار كيش تحقيق خواهد كرد “.

وي گفت: “تلاش شده است تا بيشتر شكايات در اين بخش به نفع مصرف كننده حل شود و در صورت ادامه مشكلي ، بخش تجاري سازمان وارد شده و از طريق اهرم هاي دولتي پيگيري مي شود.”

وي در مورد كالاهاي محلي در منطقه افزود: برخي كالاها در داخل كشور توليد مي شود و بسياري از محصولات در داخل كيش توليد مي شوند و مواد اوليه آن به كيش وارد مي شود و كارخانه ها و مارك هاي اين جزيره اتفاق مي افتد. “در برهه اي از زمان ، برخي از واحدهاي لباس تعطيل و دوباره فعال شدند و اين روند هميشه سينوسي بوده است.”

“من اين واقعيت را كه گفته مي شود ديگر لباس كيفي براي ورود كالا به جزيره مطابق با نياز مشتري در كيش وجود ندارد را تأييد نمي كنم و اگر مردم به دنبال كالاي ارزان هستند كالاهاي با قيمت پايين وارد مي شود ، اما بله به دنبال كالاهاي با كيفيت و گران قيمت باشيد ، محصولات بهتر با قيمت بالاتر وارد بازار مي شوند. “در شرايط فعلي ، مارك هاي خارجي و واردات از كشورهاي اروپايي به دليل تحريم ها متوقف شده و با تحميل اين مشكل ، وضعيت لباس هاي خارجي نه تنها در كيش ، بلكه در كل كشور تغيير كرده و واردات محدود شده است. بطور كلي “.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.