طلا ناايمن‌ترين مجتمع تجاري اراك/ چراغ طلا خاموش مي‌شود – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

۷ بازديد

محسن خيرآمد گفت گفتن وي با اشاره به اينكه يكي از وظايف فرعي اجتماعي دادگستري در مناطق شهري نظارت بر مجتمع هاي تجاري و مسكوني از نظر ايمني ساخت و ساز است ، به مههر گفت: اين در بازرسي ميداني از ساختمان هاي غير ايمن بود سرمايه، پايتخت اراك كه هفته گذشته با حضور سرپرست …

طلا ناايمن‌ترين مجتمع تجاري اراك/ چراغ طلا خاموش مي‌شود – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://majalehirani.ir/2021/طلا-ناايمن‌ترين-مجتمع-تجاري-اراك-چرا/ مجله ايراني Mon, 15 Feb 2021 05:21:51 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/طلا-ناايمن‌ترين-مجتمع-تجاري-اراك-چرا/ محسن خيرآمد گفت گفتن وي با اشاره به اينكه يكي از وظايف فرعي اجتماعي دادگستري در مناطق شهري نظارت بر مجتمع هاي تجاري و مسكوني از نظر ايمني ساخت و ساز است ، به مههر گفت: اين در بازرسي ميداني از ساختمان هاي غير ايمن بود سرمايه، پايتخت اراك كه هفته گذشته با حضور سرپرست …

محسن خيرآمد گفت گفتن وي با اشاره به اينكه يكي از وظايف فرعي اجتماعي دادگستري در مناطق شهري نظارت بر مجتمع هاي تجاري و مسكوني از نظر ايمني ساخت و ساز است ، به مههر گفت: اين در بازرسي ميداني از ساختمان هاي غير ايمن بود سرمايه، پايتخت اراك كه هفته گذشته با حضور سرپرست سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اراك ، مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان مركزي ، مديريت بحران استان و اداره امور شهري استان به اين ناامن پرداخته است كه بايد در مجتمع هاي تجاري رفع شود در اولين فرصت آن را به هيئت مديره هر دانشگاه اطلاع مي دهد و براي حل هر پرونده ناايمن محدوديت زماني تعيين مي كند.

وي اظهار داشت: از بازرسي ها و سفرهايي كه انجام شد ، “مجتمع تجاري طلا” از نظر امنيتي در بدترين وضعيت قرار داشت و در واقع ناامن ترين مجتمع تجاري در شهر اراك بود.

رئيس اداره امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان مركزي گفت: با توجه به مشكلات جدي اين ساختمان در زمينه امنيت تأسيسات از جمله عدم سيم كشي برق ايمن ، جدايي ناپذير بودن سيم كشي برق. لوله هاي گاز ، احتمال عدم اتصال به فاضلاب شهري و غرق شدن وجود دارد. “اين ساختمان از قسمت 28 بهمن قطع خواهد شد.

خردمند تأكيد كرد: ناامني اين مسير شامل مواردي مانند عدم سيم كشي برق مناسب ، عدم وجود كارشناس فني و مطمئن در زمينه برق و حل مشكلات احتمالي اتصال برق است. مشكلات سيم كشي و اتصال برق در محوطه دانشگاه تل به قدري زياد است كه وقتي از زيرزمين ساختمان بازديد كرديم ، متوجه شديم كه كابل برق با برق بلامانع است.

رئيس اداره امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم اداره كل استان مركزي ادامه داد: عدم امنيت سيم كشي هاي پيچيده در تابلوي برق اين مسير در رتبه اول قرار دارد به طوري كه هيچ يك از استانداردها و موارد ايمني مشاهدات سيم كشي را ندارند. بعلاوه ، از محل قرارگيري تابلو برق تا هر يك از واحدها ، مسير سيم كشي بايد از لوله گاز جدا شود تا حريق ايجاد نشود ، كه متاسفانه اين كار انجام نشده است.

خيرمند گفت: مهمتر تعداد زيادي سيم برق بدون هيچ استاندارد و قانون سيم كشي در اين مجموعه باقي مانده است و هيچ متخصص فني براي حل مشكلات احتمالي برق در اين منطقه حضور ندارد. آه تو ما به عنوان يك نيروي فني معرفي شديم ، اما كاري كه اين شخص انجام مي دهد منجر به حل مشكلات قدرت و مسائل ناامن نمي شود.

وي گفت: در اين مجموعه جدا از مشكلاتي كه در زمينه سيم كشي برق وجود دارد ، در اين مجتمع رسوباتي وجود دارد و همچنين در خصوص دسترسي غير مجاز به ساختمان نيز مشكلاتي وجود دارد. اگرچه مكانهايي براي آسانسور تعبيه شده است ، اما متأسفانه آسانسور هنوز نصب نشده است و حتي هيچ پوشش مناسبي براي اين سوراخها وجود ندارد و در هر زمان ممكن است يكي از مشتريان خطر سقوط داشته باشد ، بنابراين ما مردم اراك را از بازديد از اين مكان براي از بين بردن منافذ امنيتي مجموعه.

رئيس اداره امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم اداره كل استان مركزي گفت: مشكلاتي كه مجتمع طلا در زمينه امنيت با آن روبرو است به دليل نبود هيئت مديره مسئولانه و سازگار است. معاون امور اجتماعي وزارت دادگستري يك هشدار به هيئت مديره داد. مدير اين مجتمع تجاري اعلام كرده و از آنها خواسته است تا طي يك هفته افراد معتمد را از ميان بازرگانان شناسايي كنند تا اين افراد معتمد بتوانند به آتش سوزي شهرداري اراك مراجعه كنند. اين اداره و استان مركزي موارد ناامن شركت و ساختمان توزيع برق را گزارش مي دهند. اح اا و براي ارائه راه حلي براي حل اين مسائل ، اما در عرض يك هفته ، هيچ اقدامي در اين زمينه توسط هيئت مديره و تجارت صورت نگرفت.

خيرمند با تأييد اينكه اداره امور اجتماعي و پيشگيري دادگستري ايالت با صدور اين اخطار سعي نكرده همه پرونده هاي ناامن را يك شبه از بين ببرد ، گفت: “وضعيت ناامن مجموعه طلا در مركز سرمايه، پايتخت اراك غير قابل اعتماد است ، اين مجتمع تجاري به قدري ناامن است كه در بازديد از زيرزمين اين ساختمان متوجه شدم كه متاسفانه حتي پس از سالها ساخت و بهره برداري از اين مجموعه ، فاضلاب ساختمان همچنان از شبكه شهرداري باقي مانده است نه متصل اين مجموعه در مركز شهر واقع شده است و سيستم فاضلاب آن از طريق چاه ها است و احتمال ريزش ساختمان و حتي تهديدي براي كساني كه در طول جاده مسافرت يا تجارت مي كنند وجود دارد.

وي گفت: پس از مبارزه با جرايم جنايي معاون امور اجتماعي و اداره كل استان فهميدند كه هيئت مديره و مشاغل اين مجموعه هيچ توجهي به اين كمونيست ندارند و حتي براي درخواست اعتراض نيامده اند. و يك برنامه عملي براي حل مشكلات و موارد ناامن ارائه دهيد. وي گفت: “آنها ساختمان ندارند.

سرانجام رئيس اداره امور اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان مركزي گفت: قطع برق مجتمع تجاري تال نشان مي دهد كه استان اجتماعي و پيشگيري اداره جرم دادگستري و عمومي اداره امور ناامن اين مجموعه براي حل جدي است. و در وهله دوم به دنبال ايجاد بحران و تهديد بيشتر براي مركز است. سرمايه، پايتخت جلوي آرك را بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.