اگر دانش در ثريا باشد؛ سياستمرداني از سرزمين پارس چه خواهند كرد؟

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

اگر دانش در ثريا باشد؛ سياستمرداني از سرزمين پارس چه خواهند كرد؟

۱۹ بازديد

انتظار مي رود كاوشگر به نام اميد به مناسبت پنجاهمين سالگرد تأسيس امارات متحده عربي در فوريه 2021 به مريخ برسد. من از نزديك پيگيري نكردم و نمي دانم كه چقدر و چگونه در داخل رسانه ها و رسانه هاي ما پوشش داده شد. اما در جايي ديدم كه او نوشت: اين كاوشگر توسط صنايع …

اگر دانش در ثريا باشد؛ سياستمرداني از سرزمين پارس چه خواهند كرد؟ https://majalehirani.ir/2021/اگر-دانش-در-ثريا-باشد؛-سياستمرداني-از-س/ مجله ايراني Mon, 15 Feb 2021 13:18:48 0000 عمومي https://majalehirani.ir/2021/اگر-دانش-در-ثريا-باشد؛-سياستمرداني-از-س/ انتظار مي رود كاوشگر به نام اميد به مناسبت پنجاهمين سالگرد تأسيس امارات متحده عربي در فوريه 2021 به مريخ برسد. من از نزديك پيگيري نكردم و نمي دانم كه چقدر و چگونه در داخل رسانه ها و رسانه هاي ما پوشش داده شد. اما در جايي ديدم كه او نوشت: اين كاوشگر توسط صنايع …

انتظار مي رود كاوشگر به نام اميد به مناسبت پنجاهمين سالگرد تأسيس امارات متحده عربي در فوريه 2021 به مريخ برسد. من از نزديك پيگيري نكردم و نمي دانم كه چقدر و چگونه در داخل رسانه ها و رسانه هاي ما پوشش داده شد. اما در جايي ديدم كه او نوشت:

اين كاوشگر توسط صنايع سنگين ميتسوبيشي ، توسط 200 مهندس آمريكايي از آزمايشگاه فيزيك جوي و فضايي بولدر دانشگاه كلرادو ، LASP ، دانشگاه ايالتي آريزونا ، آزمايشگاه علوم فضايي SSL دانشگاه كاليفرنيا و دانشگاه بركلي طراحي شده است. ژاپن آن را با موشك ژاپني H-IIA از مركز تانيگاشيما در جنوب ژاپن پرتاب كرد. و در عين حال دستاوردهاي امارات متحده عربي صرفاً نام مركز طراحي و توسعه است كه وي محمد بن راشد نامگذاري كرد و ماهواره را اميد ناميد و همچنين 200 ميليون دلار براي تبديل شدن به ماهواره اميري هزينه كرد.

همه اين اطلاعات ممكن است درست باشد و به نظر نمي رسد دور از ذهن يا دور از ذهن باشد. اما به نظر من ماندن در اين لايه از تجزيه و تحليل و رضايت از اين سطح اطلاعات تدريجي و آموزنده نخواهد بود. و اگر اين اطلاعات به منظور پنهان كردن جنبه هاي ديگر اين داستان باشد ، من فكر مي كنم اين بي احتياطي خواهد بود و آسيب مي رساند.

آيا مي توان ابعاد ديگر داستان را كاوش كرد؟

در اينجا بخشي از آن ذكر شده است كه فكر مي كنم قابل تأمل است:

اين پروژه توسط يك زن جوان به نام سارا اميري هدايت مي شود. در سال 2017 ، امارات متحده عربي اولين كشور در جهان بود كه موقعيتي را به نام وزارت علوم پيشرفته تاسيس كرد و در مرحله بعدي يك زن به اين سمت منصوب مي شود. اين وزارتخانه اظهار داشت كه هدف پيشبرد آموزش فن آوري و ارتقا technology فن آوري در كشور است.

اميري در اجلاس نوآوري TEDx 2017 گفت: “براي اولين بار پس از دوازده سال ، تصويري از اندرويد كهكشان ، نزديكترين كهكشان به كهكشان راه شيري را ديدم.” “پس از آن ، من با كنجكاوي همه چيزهايي را كه به فضا مربوط مي شد دنبال كردم.”

سارا اميري يك دختر بلوچ ايراني الاصل است و در سال 1987 در نيكاشهر در منطقه چابهار در استان سيستان و بلوچستان متولد شد. اميري پس از اتمام دبيرستان ، به همراه خانواده اش به امارات متحده عربي نقل مكان كرد و دوره دبيرستان را در آنجا گذراند. وي در سال 2004 در دانشگاه آمريكايي شارجه دانشجو شد. چهار سال بعد مهندس كامپيوتر شد و فارغ التحصيل شد.

سارا اميري در سن 22 سالگي به عنوان مهندس برنامه برنامه هاي فضايي در مركز كنترل از راه دور ماهواره اي دبي ست يك به تيم برنامه ريزي و كنترل پيوست ، جايي كه 5 سال در آنجا كار كرد. وي در سال 2015 به عنوان رئيس شعبه هوا فضا براي مديريت پروژه ساخت و پرتاب كاوشگر اميد منصوب شد. پادشاه دبي و نخست وزير امارات (محمد بن راشد آل مكتوم) علاوه بر انتصاب وي به عنوان رئيس شاخه هوافضا ، وي را براي مديريت ساخت و راه اندازي كاوشگر اميد انتخاب كرد. اين شورا از سال 2016 در امارات متحده عربي تأسيس شده است.

در سال 2015 ، سارا اميري توسط مجمع جهاني اقتصاد به عنوان يكي از 50 دانشمند برتر جهان شناخته شد. وي توسط بي بي سي در سال 2020 به عنوان يكي از 100 زن الهام بخش در جهان انتخاب شد.

من فكر مي كنم رسانه ها ، درست يا غلط ، نبايد سياست گذاران را از تمركز بر ساير جنبه هاي داستان در بخشي از داستان كه ترجيح مي دهند روي آن تمركز كنند ، متوقف كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.