موتسارت از اولين سلبريتي‌هاي تاريخ هنر است

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

موتسارت از اولين سلبريتي‌هاي تاريخ هنر است

۲۱ بازديد

مجله روز / خراسان رضوي يكي از اعضاي هيئت مديره انجمن موسيقي تئاتر گفت: “موتزارت يكي از اولين افراد مشهور در تاريخ هنر است.” شب گذشته شروين عباسي در مصاحبه اي مجازي با مركز موسيقي دانشگاه فردوسي مشهد با ادعاي اينكه “موتزارت” از تمام خصوصيات يك فرد مشهور برخوردار است ، اظهار داشت: او همه …

موتسارت از اولين سلبريتي‌هاي تاريخ هنر است https://majale-rooz.ir/2021/02/موتسارت-از-اولين-سلبريتي‌هاي-تاريخ-هن/ مجله روز Thu, 18 Feb 2021 08:12:19 0000 فرهنگ و هنر https://majale-rooz.ir/2021/02/موتسارت-از-اولين-سلبريتي‌هاي-تاريخ-هن/ مجله روز / خراسان رضوي يكي از اعضاي هيئت مديره انجمن موسيقي تئاتر گفت: “موتزارت يكي از اولين افراد مشهور در تاريخ هنر است.” شب گذشته شروين عباسي در مصاحبه اي مجازي با مركز موسيقي دانشگاه فردوسي مشهد با ادعاي اينكه “موتزارت” از تمام خصوصيات يك فرد مشهور برخوردار است ، اظهار داشت: او همه …

مجله روز / خراسان رضوي يكي از اعضاي هيئت مديره انجمن موسيقي تئاتر گفت: “موتزارت يكي از اولين افراد مشهور در تاريخ هنر است.”

شب گذشته شروين عباسي در مصاحبه اي مجازي با مركز موسيقي دانشگاه فردوسي مشهد با ادعاي اينكه “موتزارت” از تمام خصوصيات يك فرد مشهور برخوردار است ، اظهار داشت: او همه عوامل لازم براي شهرت و محبوبيت را داشت. همانطور كه پدرش در 3 سالگي استعداد موسيقي خود را كشف كرد ، و پس از شروع آن در 5 سالگي ، شروع به برگزاري كنسرت هاي اشرافي پدرش ، كه خود ويولونيست دربار بود ، كرد. قطعات ساده و به ياد ماندني محبوبيت او را به همراه آورد. موتزارت از نبوغ ، استعداد و حمايت كافي براي مشهور بودن برخوردار بود.

وي با اشاره به جريان عمومي موسيقي در دوره كلاسيك ، افزود: جريان عمومي موسيقي در آن زمان شامل بخشهاي قضايي و مذهبي بود. دسته اول به ايدئولوژي هاي كليسا اختصاص داشت. موسيقي مذهبي قرون وسطي براي درك بهتر دستورات مذهبي با آهنگهاي گروهي ايجاد شد و در دوره باروك به موسيقي چند صدايي تبديل شد. دسته دوم به دربار ، اشراف و ثروتمندان تعلق داشت. موتزارت همچنين در اوايل كار خود از حمايت اين گروه از افراد برخوردار شد.

عباسي با تأكيد بر اهميت موتزارت در موسيقي ادامه داد: موتزارت به موسيقي اضافه شد و همين تعداد باعث شد او در تاريخ موسيقي باقي بماند. در دوره باروك ، در آثار افراد مشهوري مانند باخ ، پيچيدگي و قطعات چند صدايي به اوج خود رسيد. بين باروك و كلاسيك ، دوره اي به نام Galant وجود دارد كه در هنرهاي معماري و نقاشي با نام Rococo شناخته مي شود. موتزارت نيز رهبر اين دوره است. او از موسيقي پيچيده پيش روي خود دور شده و با تأكيد بر موسيقي ساده ، يك ملودي ساده را جايگزين آن مي كند. سادگي كارها و تمركز روي ملودي موضوعي – ريتمي كه به خاطر سپرده مي شود – بود كه بر محبوبيت آن افزود.

يكي از اعضاي هيئت مديره انجمن موسيقي در مورد فرم در موسيقي كلاسيك گفت: “مطمئناً هيچ هنري بي شكل وجود ندارد.” اين فرم معمولاً نمادي بيروني دارد ، اما در موسيقي كه انتزاعي ترين نوع هنر است ، مي تواند روايت هاي تمثيلي متفاوتي را ايجاد كند. اشكال دوره كلاسيك متنوع و مديون اسلاف خود است ، اما در اين دوره تغييراتي در آنها ايجاد شد. به عنوان مثال ، برخي از آنها رنگارنگ تر از گذشته و برخي ديگر كمتر رنگارنگ هستند. اين يك سمفوني رسمي بود كه از دوره باروك آغاز شد ، با شكوه پخته شد و در كلاسيك به اوج خود رسيد.

وي ادامه داد: “همه چيز در دوره كلاسيك نوشته شده است.” “در دوره باروك ، تركيبات مشخص نيست.” به عنوان مثال ، يك نوازنده ويولن با كمي تغيير ، فلوت و سازهاي ديگر مي نواخت ، اما در دوره هاي جلال و كلاسيك همه چيز نوشته مي شد. بنابراين دقيقاً آنچه نوشته شد انجام شد. من فكر مي كنم اين اوج دوره قبلي است كه در آن موتزارت و بتهوون به اوج خود رسيدند.

عباسي با اشاره به آسيب پذيري انساني گفت: “آنچه مشخص است اين است كه محيط و طبقه اجتماعي همه افراد بر آنها و تأثيرات آنها تأثير مي گذارد و موتزارت نيز از اين قاعده مستثني نيست.” علاوه بر اين ، هايدن ، آهنگساز مشهور و استاد موتزارت ، معروف به پدر سمفوني ، تأثير مستقيم بر او دارد. موتزارت نيز مستقيماً بر شاگردش بتهوون تأثير گذاشت. موتزارت آهنگساز پركاري بود كه در مدت 30 سال 620 قطعه خلق كرد. او همچنين استعدادي بي نظير در بداهه پردازي داشت.

يك عضو هيئت مديره انجمن موسيقي با تأكيد بر اينكه آثار دوره كلاسيك شخصي سازي شده است ، گفت: “در فرهنگ امروز شرقي ، شخصي سازي نوعي فحاشي يا عضو بودن در مافيا تلقي مي شود ، اما در فرهنگ اروپا و دوره كلاسيك همه آثار شخصي بود. برخي از آنها توسط كليسا و ديگران توسط اشراف سفارش شدند. آريستوكرات ها با سفارش اين قطعات از لحاظ فرهنگي با يكديگر رقابت مي كردند. موتزارت و بتهوون شورشي بودند كه آثاري را براساس ادراك نويسنده و نه سليقه ايجاد مي كردند مشتري. اين باعث شد موتزارت در پايان زندگي بسيار فقير شود.

وي در مورد تأثير فرهنگ بر موسيقي اروپا گفت: با مطالعه تاريخ موسيقي اروپا ، به رقابت دائمي فرهنگ هاي مختلف با يكديگر پي مي بريم. به عنوان مثال ، دوره هاي ايتاليا ، سپس فرانسه و سپس آلمان بيشترين تأثير را در موسيقي اروپا داشتند. نتيجه اين مسابقات ، تنوع گسترده اي از قطعات موسيقي اروپايي است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.