احكام انضباطي؛ نقطه قوت بودجه 1400

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

احكام انضباطي؛ نقطه قوت بودجه 1400

۲۱ بازديد

با توجه به پايگاه داده مجله روز ، محمد رشيدي ، نماينده كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي ، در برنامه اصلي خود امشب ، يكشنبه شب ، ادعا كرد كه دليل رأي مجلس عليه لايحه بودجه 1400 ، عدم شفافيت ، پنهان كاري ، سردرگمي و سردرگمي آنها بوده است. وي گفت: با توافق صورت …

احكام انضباطي؛ نقطه قوت بودجه 1400 https://majale-rooz.ir/2021/02/احكام-انضباطي؛-نقطه-قوت-بودجه-1400/ مجله روز Sun, 21 Feb 2021 22:00:39 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/02/احكام-انضباطي؛-نقطه-قوت-بودجه-1400/ با توجه به پايگاه داده مجله روز ، محمد رشيدي ، نماينده كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي ، در برنامه اصلي خود امشب ، يكشنبه شب ، ادعا كرد كه دليل رأي مجلس عليه لايحه بودجه 1400 ، عدم شفافيت ، پنهان كاري ، سردرگمي و سردرگمي آنها بوده است. وي گفت: با توافق صورت …

با توجه به پايگاه داده مجله روز ،

محمد رشيدي ، نماينده كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي ، در برنامه اصلي خود امشب ، يكشنبه شب ، ادعا كرد كه دليل رأي مجلس عليه لايحه بودجه 1400 ، عدم شفافيت ، پنهان كاري ، سردرگمي و سردرگمي آنها بوده است.

وي گفت: با توافق صورت گرفته بين رئيس مجلس و رئيس جمهور ، دولت اصلاحاتي را در اين لايحه اعمال كرد و مجلس شروع به بازنگري در آن كرد.

رشيدي يكي از اشكالات اصلي لايحه بودجه 1400 را درآمد غير واقعي فروش نفت عنوان كرد و گفت: در لايحه دولت ، فروش روزانه نفت 2.3 ميليون بشكه برآورد شده است كه به اصلاحات زير كاهش مي يابد.

وي افزود: گام مهم ديگر در بررسي و اصلاح اين لايحه افزايش ماليات بود كه باعث كاهش وابستگي به نفت مي شود.

رشيدي با انتقاد از بودجه جاري دولت گفت: ما بودجه سنگين فعلي حدود 500 ميليارد تومان داريم و در عمل نيمي از بودجه كشور را شامل مي شود.

وي افزود: اين مقدار پول لطمه بزرگي به اقتصاد كشور وارد مي كند و در مجلس سعي كرديم تا حد ممكن اين روند را تنظيم كنيم.

تصميمات انضباطي ؛  قدرت بودجه 1400

معاون اظهار اميدواري كرد كه دولت به اجراي قانون بودجه (پس از تصويب) متعهد شود.

رشيدي گفت: “ما ممكن است در زمينه بودجه سالانه ايده آل ها و آرمان هاي بسيار خوبي داشته باشيم ، اما بايد ببينيم كه آيا اين آرمان ها با فضاي اجرايي عملكرد دولت مطابقت دارد يا خير.”

وي افزود: نمايندگان مجلس سال هاست كه در قوه مجريه فعاليت مي كنند و با محيط اين حوزه آشنايي دارند. بنابراين ، ما سعي كرديم اصلاحات را انجام دهيم تا معيشت مردم آسيب نبيند و مستمري بگيران آسيب نبينند.

مالك شريعتي نياسر ، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ، همچنين در مورد نحوه محاسبه منابع حاصل از فروش نفت روي لايحه بودجه توضيح داد: اين رقم عددي است كه در 3 پارامتر ضرب مي شود.

وي افزود: اين سه پارامتر عبارتند از: ميزان فروش روغن ، قيمت هر بشكه نفت و همچنين نرخ ارز كه ريال مي شود.

اين نماينده مجلس با تأكيد بر اينكه هيچ محدوديتي در توليد و فروش روغن وجود نخواهد داشت ، اظهار داشت: دولت مي تواند تا آنجا كه مي تواند نفت توليد و صادر كند.

وي افزود: ما قيمت روغن را تعيين نمي كنيم ، زيرا اين بازار است كه قيمت را تعيين مي كند.

شريعتي نياسر با بيان اينكه رقم دقيق درآمد نفت هرگز در متن بودجه لحاظ نمي شود ، اظهار داشت: آنچه در لايحه بودجه ذكر شده ارز محاسبه شده ، قيمت محاسبه شده و حجم محاسبه شده صادرات است.

وي گفت: در لايحه اوليه دولت ، رقم درآمد حاصل از فروش نفت 192 ميليارد تومان بود كه هنوز هم وجود دارد ، اما در مطالعات بيشتر مي توان پيشنهاداتي را براي تغيير آن ارائه داد.

شريعتي نياسر تصريح كرد: “اين درست نيست كه دولت فروش نفت را محدود كرده است ، اما ما گفتيم كه دولت ممكن است درآمدهاي نفتي را تا حدي در بودجه لحاظ كند.”

وي افزود: ميزان فروش نفت هيچ ارتباطي با مجلس ندارد و دولت مي تواند 4 ميليون بشكه در روز صادر كند ، بنابراين هيچ محدوديتي در زمينه توسعه ميادين و صادرات وجود ندارد.

نماينده تهران در مجلس با بيان اينكه اگر ميزان صادرات نفت در 1400 بيش از يك ميليون بشكه باشد ، ما نيز خوشحال خواهيم شد ، افزود: اگر درآمد نفت افزايش يابد ، 38 درصد به صندوق ذخيره ارزي منتقل مي شود. .

شريعتي شفافيت مالي و جلوگيري از فرار مالياتي را تأكيد مجلس بر افزايش درآمد دولت و كاهش وابستگي به نفت عنوان كرد و افزود: مسئله ديگر اين است كه بودجه كشور اين است كه بايد براي توسعه ، توسعه و توليد هزينه كند نه براي هزينه ها. . كشور از اين منبع ارزشمند الهي به خوبي استفاده نكرده است.

وي افزود: پيش بيني دولت براي قيمت نفت در سال 1400 بشكه اي 40 دلار و نرخ ارز 17000 و 500 تومان بود.

شريعتي نياسر گفت: بخشي از درآمد براي ارز ممتاز و كالاهاي اساسي و پزشكي در نظر گرفته مي شود و 8 ميليارد دلاري كه براي اين موضوع در نظر گرفته شده براساس ارز برآورد شده 11 هزار و 500 تومان است.

تصميمات انضباطي  قدرت بودجه 1400

شريعتي در جاي ديگري از سخنان خود گفت: “يكي از مهمترين موضوعات و نگراني ها رفتارهاي خارج از قانون بودجه است.”

وي افزود: به عنوان مثال ، در گذشته ، عليرغم اينكه دائماً مي گفتند منابع كم است ، دولت بخشنامه هايي را براي افزايش هزينه ها در اواسط سال و بدون اجازه مجلس صادر كرد.

شريعتي نياسر با بيان اينكه هزينه ها مانند يك دومينو است و به طور مداوم ادامه دارد ، اظهار داشت: در برخي مناطق ، از فوريه 1998 تا فوريه 1999 ، ما 100٪ افزايش در هزينه هاي جاري داشتيم ، كه با توجه به هزينه هاي كشور و در بررسي لايحه بودجه 1400 تلاش شده است تعادل در اين زمينه برقرار شود.

وي احكام انضباطي ايجاد شده را يكي از نقاط قوت بودجه سال آينده دانست و گفت: “در نتيجه ، كليه دريافتي ها از كليه كارمندان دولت بايد از طريق خزانه داري انجام شود.”

شريعتي نياسر افزود: در زمينه دستمزد ، گاهي اوقات يك سري پرداخت غير مداوم انجام مي شود كه فقط در داخل خود دستگاه قابل كنترل است و دولت نمي داند يك كارمند در واقع چقدر دريافت مي كند.

وي گفت: “بسياري از حقوق هاي نجومي به اين دليل است كه دولت اشرافي توانايي كنترل اين پرداخت هاي متناوب را در دستگاه ها ندارد.

اين معاون تصريح كرد: تصميم ديگر اجراي ماده 29 قانون برنامه ششم است كه بر اساس آن دولت بايد سيستمي ايجاد كند كه در آن كليه دريافت ها مشخص شود.

وي افزود: بر اساس لايحه بودجه 1400 ، بعد از يك ماه 1400 ، اگر دستگاه ها اين سيستم را پر نكنند ، مديران اين دستگاه حق دريافت حقوق ندارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.