وضعيت نارنجي ناوگان زرد – مجله روز

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

وضعيت نارنجي ناوگان زرد – مجله روز

۱۹ بازديد

اين تاج آنقدر آسيب ديده است كه بسياري از رانندگان تاكسي و خانواده هايشان در برابر مشكلات اقتصادي تسليم شده اند و هنوز نتوانسته اند در برابر آن مقاومت كنند. به گزارش مجله روز ، اين روزنامه همشهريان وي نوشت: “وقتي كرونا به كشور رسيد ، افراد كمي جرات سوار شدن به تاكسي را داشتند …

وضعيت نارنجي ناوگان زرد – مجله روز https://majale-rooz.ir/2021/02/وضعيت-نارنجي-ناوگان-زرد-مجله-روز/ مجله روز Fri, 26 Feb 2021 11:47:00 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/02/وضعيت-نارنجي-ناوگان-زرد-مجله-روز/ اين تاج آنقدر آسيب ديده است كه بسياري از رانندگان تاكسي و خانواده هايشان در برابر مشكلات اقتصادي تسليم شده اند و هنوز نتوانسته اند در برابر آن مقاومت كنند. به گزارش مجله روز ، اين روزنامه همشهريان وي نوشت: “وقتي كرونا به كشور رسيد ، افراد كمي جرات سوار شدن به تاكسي را داشتند …

اين تاج آنقدر آسيب ديده است كه بسياري از رانندگان تاكسي و خانواده هايشان در برابر مشكلات اقتصادي تسليم شده اند و هنوز نتوانسته اند در برابر آن مقاومت كنند.

به گزارش مجله روز ، اين روزنامه همشهريان وي نوشت: “وقتي كرونا به كشور رسيد ، افراد كمي جرات سوار شدن به تاكسي را داشتند ، اما از آنجا كه تاكسي ها نقش مهمي در حمل و نقل شهروندان دارند ، آنها به تدريج به چرخه حمل و نقل عمومي بازگشتند.” جداسازي عرشه راننده و مسافر ، الزاماتي از قبيل حمل حداكثر سه مسافر ، استفاده از ماسك و دستكش و افزايش برنامه هاي پرداخت آنلاين باعث شده است تا مردم اعتماد به نفس بيشتري در مورد استفاده از تاكسي داشته باشند. در همين حال ، چندين خط تاكسي در تهران احيا شده است ، اما كرونا آنقدر آسيب ديده است كه بسياري از رانندگان تاكسي و خانواده هاي آنها در برابر فشارهاي اقتصادي تسليم شده اند و هنوز نتوانسته اند در برابر آن مقاومت كنند.

با اين حال ، جدا از مسئله معيشت رانندگان تاكسي ، بخش قابل توجهي از ناوگان تاكسي كشور به ويژه در كلانشهر تهران فرسوده است و بايد تجديد شود. در تهران حدود 80 هزار تاكسي وجود دارد و معيشت 320 هزار نفر به اين ناوگان گره خورده است. در سال گذشته ، به دليل كاهش تعداد مسافران به دليل تاج ، شرايط زندگي رانندگان تاكسي دشوارتر از قبل شده است. در حال حاضر ، رانندگان تاكسي نگران نان و ايمني شغلي و البته بهداشت و ايمني هستند. وقتي با رانندگان تاكسي تهران صحبت مي كنيم ، بيشتر آنها از كم توجهي شكايت مي كنند و مي گويند: “در همه سازمان ها ، ارگان ها و نهادها ، مديران مراقبت از كاركنان و كارمندان خود را در اولويت قرار مي دهند ، اما ما نمي دانيم كه بايد چه كساني باشيم. براي جلب توجه و پشتيباني. “؟”

ما خواهان مشاركت حقوقي هستيم

امروزه رانندگان تاكسي قلبي غمگين دارند و وقتي به آنجا مي رويم همه چيزي مي گويند. محمود عباسي ، سخنگوي انجمن رانندگان تاكسي تهران كه سالهاست مطالبات رانندگان تاكسي را دنبال مي كند ، گفت: “مشكل اصلي ما اين است كه نمي دانيم در جامعه به چه سازمان و ارگاني تعلق داريم. اگر هستيم يكي از اصناف در تهران ، چرا اتاق اصناف بدون نظارت است؟ اگر سازمانها ما را استخدام مي كنند ، چرا خدمات درستي ارائه نمي دهيم؟ “چرا در زمان” نوشتن قانون ، حكومتداري ، حكمراني و پارلمان به نفع ماست؟ اما مسئوليت اجتماعي ما را قبول نمي كنيد؟

وي در پايان با پيشنهادي اظهار داشت: پيشنهاد ما اين است كه مشاركت حقوقي داشته باشيم تا بتوانيم مشكلات خود را به گوش مسئولان برسانيم.

شركت هاي اينترنتي در حال خراب كردن تاكسي ها هستند

مشكلات رانندگان تاكسي به اينجا ختم نمي شود و حسن سالك غلامي ، يكي ديگر از اعضاي انجمن رانندگان تاكسي تهران ، به مسئله شركت هاي اينترنتي مي پردازد و مي گويد: “مشكل اصلي از زماني شروع شد كه آنها شركت هايي را راه اندازي كردند كه فعاليت آنها حدوداً قانوني نشده است. 5 سال. با ورود اين شركت ها به ناوگان حمل و نقل عمومي ، تجارت رانندگان تاكسي به شدت آسيب ديد و سفره خانواده رانندگان تاكسي كوچك شد. “اگر اين شركت ها در كنار ناوگان حمل و نقل عمومي فعاليت كنند ، بايد اين قانون ، مانند ناوگان هاي ديگر ، از جمله اتوبوس ، مترو و تاكسي. “

علاوه بر شركت هاي اينترنتي ، هجوم اتومبيل هاي شخصي به ترافيك مسافران از يك سو و تاج از طرف ديگر آسيب جدي به رانندگان تاكسي وارد كرده است كه به گفته غلامي ، فعاليت رانندگان تاكسي را تا حد زيادي كاهش داده است: ” تاج سرعت كار را كند كرده است. بنابراين مردم براي تأمين هزينه هاي خانواده خود به مسافرت با اتومبيل هاي شخصي روي آورده اند. “اگر قانوني داريم كه تعرفه ها را تصويب مي كند ، قطعاً همين قانون بايد از ما در شرايطي محافظت كند كه متأسفانه هيچ اقدامي انجام نشده است. گرفته شده و هر روز مسافران خصوصي بيشتر و رانندگان تاكسي بيشتري پيدا مي كنيم. “

تكيه گاه تاج سبك

به دنبال شيوع تاج ، دولت بسته هاي حمايتي براي حمايت از افراد آسيب ديده از تاج ارائه داد كه به گفته محمد رستمي ، در مجموع وام 6 ميليون راننده تاكسي بود. وي كه در اين ميدان كار مي كند گفت: “اين وام با نرخ بهره 4٪ بود و در ابتدا ما خوشحال بوديم ، اما وقتي شرايط و ضوابط دريافت آن را ياد گرفتيم ، از دريافت آن نااميد شديم.” Haftir-plaza Ajrantin. خط شرايط دريافت اين وام به قدري شديد بود كه بسياري از دريافت آن خودداري كردند. “به جرات مي توانم بگويم كه تعداد كمي از رانندگان تاكسي موفق به تهيه آن شدند.”

به گفته رستمي ، با توجه به وضعيت اقتصادي شركت ، اين مبلغ قطعاً قابل توجه نبوده است: “هزينه زندگي در شرايط فعلي بسيار زياد است و با اين وام 6 ميليوني ، نه تنها نمي توانيم گره اي از خود باز كنيم. زنده است ، اما براي جبران آن با مشكلات ديگري روبرو خواهيم شد. ” همچنين شايعه وام 2 تا 5 ميليون تاكاني از سازمان تاكسيراني وجود دارد كه قرار است براي تعميرات تاكسي ، آسيب هاي ناشي از بيكاري و در صورت بيماري به رانندگان تاكسي اعطا شود كه خبر خوبي است ، اما ما درخواست اين است كه در پرداخت آن سخت گير باشيد. “اين نبايد اتفاق بيفتد.”

نوسازي تاكسي ها به مبلغ 110 ميليون تومان

عمر بسياري از تاكسي هاي تهران بالاي ده سال است و بايد طبق قانون هواي پاك تمديد شوند. به گفته علي سليم زاده ، يكي از رانندگان تاكسي پايتخت ، در سال هاي گذشته اين كار با مبلغي بين 25 تا 35 ميليون تومان انجام مي شد اما امروز با شرايط فعلي حداقل 110 ميليون تومان براي تمديد آنها نياز است. وي گفت: “دولت مدام مي گويد به رانندگان تاكسي وام مي دهد ، اما هيچ بانكي آنها را به رانندگان تاكسي وام نمي دهد.” اخيراً بخش خصوصي با اين سازمان مذاكره كرده و 90 ميليون نفر بايد با سود 4 درصد به رانندگان تاكسي تحويل داده شوند و اگر تعداد وسايلي را كه بين 15 تا 20 ميليون نفر اسقاط مي كنند فرض كنيم ، مي توانيم يك ماشين جديد تهيه كنيم. “اما نكته مهم اين است كه آيا خودروي ارائه شده به رانندگان تاكسي از كيفيت خوبي برخوردار است.”

تعداد تيم زياد نيست

توزيع پوشش يا جداكننده يكي از عناصر اساسي مورد نياز رانندگان تاكسي در دوران تاجگذاري است ، امير حجتي ، يكي از رانندگان تاكسي كه در مركز شهر كار مي كند ، مي گويد: “اولين روزهاي اپيدمي تاج ، توزيع ماسك ها و ضد عفوني كننده ها به طور منظم و به طور مداوم در ايستگاه هاي تاكسي ايجاد مي شوند ، اما توزيع اين موارد به تدريج كاهش مي يابد. “تا زماني كه نگهبان جدايي در دسترس همه رانندگان تاكسي نبود و وقتي ما اعتراض كرديم ، آنها گفتند كه كافي نيست.”

به گفته وي ، از نخستين روزهاي شيوع تاج ، رانندگان تاكسي حتي يك روز متوقف نشده اند و مانند حاميان بهداشت ، از خندق ديگري از مسافران مراقبت كرده اند. حجتي مي گويد: “رانندگان تاكسي وظيفه خود را انجام داده اند و اين موضوع مربوط به مردم و مسافران نيست ، اما حمايت مديران و مديران حداقل انتظار ماست. ما هر روز در معرض خطر جدي قرار داريم و بسياري از همكاران ما جان خود را از دست داده اند. “به يك بيماري عروق بيماري كرونا قلب.” “

برگ معاينه فني با هزينه اي بين 300 تا 500 هزار تومان

تاكسي براي تاكسي اجباري است ، بنابراين تاكسي ها هر سه ماه يك بار در مراكز معاينه فني آزمايش مي شوند. اين كار در كمتر از 15 دقيقه و سرانجام با 37000 تومان انجام مي شود اما رانندگان تاكسي به دليل فرسودگي تاكسي هاي خود و پس از دريافت نقص ، كارت بازرسي فني را بايد بين 300 تا 500 هزار تومان هزينه كنند. رضا اكبرزاده ، راننده تاكسي ، اين حرف را تأييد مي كند و مي گويد: “قسمت بزرگي از ناوگان تاكسيراني تهران فرسوده است و معمولاً آزمايش هاي معاينه فني قطعاً از كار مي افتد. از طرف ديگر كارت معاينه فني نيز براي رانندگان تاكسي مورد نياز است كه حداقل 300000 تاك براي ما هزينه دارد. “مديران از شرايط اين ناوگان مطلع هستند ، بنابراين ما از رانندگان تاكسي كمك مي خواهيم.”

بيمه تاكسي در يك ابهام مبهم

يكي از خواسته هاي اصلي رانندگان تاكسي حل مشكل بيمه است. حسين خندان ، راننده تاكسي گفت: “عدم قطعيت براي انسان بدترين وضعيت است.” يك بار كه مي گويند ما بيمه خواهيم كرد و چند روز بعد از آن تصميم استعفا مي دهند و سال بعد دوباره اين موضوع را مطرح مي كنند. “ما نمي دانيم در حال حاضر وضعيت بيمه ما چگونه است.”

بسياري از رانندگان تاكسي از اين موضوع راضي نيستند و از مشاغل خندان پشتيباني مي كنند و خواستار اين هستند كه مديران مربوطه درگير اين موضوع شوند و مشكل بيمه رانندگان تاكسي را براي هميشه حل كنند.

خانم ها؛ هيچ سندي در اين مورد وجود ندارد

علاوه بر مشكلات رانندگان تاكسي مرد ، رانندگان تاكسي زن با مشكل نداشتن گواهي مالكيت تاكسي هاي خود نيز روبرو هستند. نسرين شكرايي ، با 12 سال سابقه كار به عنوان نماينده زنان ، مي گويد: “مشكل سند تاكسي زنان به سال 1986 برمي گردد. در آن سال ، از طريق يك شركت ، تاكسي هاي خود را به شرط مالك شدن با پرداخت 4 ميليون و 500 مالك دريافت كرديم. هزار تومان. “هزينه نهايي پرايد در آن سال 12 ميليون نفر تعيين شد و مديران شركت تصميم گرفتند كه بقيه پول را به صورت اقساط پرداخت كنيم و همزمان” آخرين اقساط را نيز پرداخت مي كنيم ، نام مي بريم و تحويل مي دهيم مدارك. “

اين تقلب در سال 1992 اين شركت را آشكار مي كند و شكرايي مي گويد: “سال 1992 آغاز انتقال اسناد بود ، وقتي فهميديم كه مديرعامل شركت اسناد خودرو را بدون اطلاع ما در بانك رفاه رهن كرده و وام. “از اين سال ، ما به مراجع مختلف مراجعه و شكايت كرده ايم ، اما تا به امروز ، هيچ نهاد يا ارگاني به ما پاسخ نداده است.”

مشكلات در اينجا به پايان نمي رسد و زنان راننده تاكسي به دليل نداشتن سند يكسان با مشكلات ديگري دست و پنجه نرم مي كنند ، كه در ادامه شكرايي توضيح مي دهد: “اين سازمان تجهيزات و ملزوماتي مانند لاستيك را با سرعت دولت ، كه با ارائه سند. ما از دريافت اين موارد محروم هستيم زيرا هيچ مدركي نداريم. “و همچنين نمي توانيم تاكسي هاي خود را كه اكنون فرسوده شده اند ، تمديد كنيم.”

سرويس تاكسي تاج

مرتضي ضامني ، مدير كل اتحاديه تاكسيراني كشور: “اول از همه ، بايد بگويم كه رانندگان تاكسي ، مانند مدافعان بهداشت ، در خط خدمات حضور داشتند و سعي كردند با رعايت پروتكل هاي بهداشتي از سلامتي خود و مسافران محافظت كنند آغاز شيوع تاج. در يك سال ، بيش از 1380 راننده تاكسي به Covid-19 آلوده شده اند ، اما متأسفانه بيش از 150 نفر جان خود را از دست داده اند. در اين شرايط ، ما مي پذيريم كه مشكلات رانندگان تاكسي افزايش يافته است و بيشتر مهم رانندگان تاكسي ، درست است ، مسئله بيمه آنها است.

اين در سال 1988 جدي شد كه دولت قول پرداخت 50٪ حق بيمه رانندگان تاكسي را داد. پس از آن ، بخشي از بيمه رانندگان با تصويب وزارت كشور ، سازمان شهرداري ها و دهياري ها به سازمان تأمين اجتماعي منتقل شد ، اما از سال 1992 دولت پرداخت 50٪ حق بيمه رانندگان به تأمين اجتماعي را متوقف كرد. و تأمين اجتماعي اعلام كردند كه رانندگان تاكسي نمي توانند.

مسئله ديگر اين است كه ، در طرح همپوشاني تأمين اجتماعي ، مشخص شد كه چندين نفر كه راننده تاكسي نيستند در ليست رانندگان تاكسي هستند و بيمه شده اند. به همين دليل ، سازمان تأمين اجتماعي اسامي اين افراد را از ليست حذف كرد و فرصت خوبي بود تا اسامي جديدي به ليست اضافه شود ، اما اين امكان وجود نداشت. در سال 1997 ، بودجه دولت پيش بيني پرداخت مطالبات دولت براي بيمه تأمين اجتماعي رانندگان تاكسي را نكرد و مشكل همچنان ادامه داشت.

سال گذشته بيمه رانندگان تاكسي به بودجه اضافه شد و تأمين اجتماعي با عزيمت افراد بي وجدان توافق كرد كه ليست ها را به روز كند. امروز رانندگان از تعاوني ها شكايت دارند. به اين دليل كه برخي از تعاوني ها از بيمه تاكسي پول دريافت كرده اند ، اما آن را به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت نكرده اند ، بنابراين بايد مسئوليت پذير باشند.

معاينه فني همچنين نگراني همه رانندگان تاكسي است. “ما اعتراف مي كنيم كه تعداد زيادي تاكسي فرسوده وجود دارد ، اما آزمون سه ماهه تاكسي در مراكز معاينه فني مورد تأييد هيئت دولت است و از نظر شهرداري ها مي تواند با تمهيدات ويژه از جمله كمك به تأمين مالي معاينه فني. “

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.