شرايط تحصيلات عاليه در قبرس

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

شرايط تحصيلات عاليه در قبرس

۱۴ بازديد

در سال ­هاي اخير مهاجرت به ساير كشورها طرفداران زيادي پيداكرده است كه مي­توان مهاجرت تحصيلي را يكي از بهترين شيوه­ها براي دريافت اقامت از ساير كشورها به شمار آورد. براي اين منظور بايد با توجه به قوانين هر كشور، پروسه مهاجرت را آغاز نماييد. دراين‌بين ما با توجه به تجربه­اي كه در اين حوزه …

شرايط تحصيلات عاليه در قبرس https://majalehirani.ir/2021/شرايط-تحصيلات-عاليه-در-قبرس/ مجله ايراني Wed, 10 Mar 2021 22:27:13 0000 بين الملل دانش و سلامت https://majalehirani.ir/?p=5419 در سال ­هاي اخير مهاجرت به ساير كشورها طرفداران زيادي پيداكرده است كه مي­توان مهاجرت تحصيلي را يكي از بهترين شيوه­ها براي دريافت اقامت از ساير كشورها به شمار آورد. براي اين منظور بايد با توجه به قوانين هر كشور، پروسه مهاجرت را آغاز نماييد. دراين‌بين ما با توجه به تجربه­اي كه در اين حوزه …

در سال ­هاي اخير مهاجرت به ساير كشورها طرفداران زيادي پيداكرده است كه مي­توان مهاجرت تحصيلي را يكي از بهترين شيوه­ها براي دريافت اقامت از ساير كشورها به شمار آورد. براي اين منظور بايد با توجه به قوانين هر كشور، پروسه مهاجرت را آغاز نماييد. دراين‌بين ما با توجه به تجربه­اي كه در اين حوزه داريم؛ از تحصيل در قبرس به‌عنوان يكي از بهترين گزينه­ها براي آغاز زندگي جديد در كشوري مدرن و به‌روز ياد مي­كنيم.

كشور قبرس باوجوداينكه جزء اتحاديه اروپا به شمار مي­رود اما جزء كشور­هاي ارزان و كم‌هزينه براي دريافت اقامت و تشكيل زندگي است. از همين رو، سالانه افراد زيادي از راه­هاي مختلفي به اين كشور مهاجرت مي­كنند.

يكي از روش­ هاي مهاجرت به قبرس، از طريق تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد و پزشكي است؛ اما قبل از هر اقدامي ابتدا بايد از شرايط و ويژگي­هاي كه براي تحصيل درقبرس نياز است؛ آگاه شويد.

تحصيل در قبرس

در ادامه به‌صورت جامع و كامل به بررسي شرايط عمومي براي تحصيل در كشور قبرس مي­پردازيم.

شرايط تحصيلي كارشناسي ارشد در قبرس

تحصيل در قبرس يكي از بهترين شيوه­ها براي دريافت اقامت است؛ زيرا علاوه بر وجود دانشگاه­هاي معتبر، داراي طيف وسيعي از رشته­هاي گوناگون است كه با هزينه­اي مناسب مي­توانيد اقدام به دريافت اقامت از اين كشور نماييد. تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد قبرس، طبق استاندارد بين المللي از سيستم آموزشي دو ساله پيروي ميكند كه مشتمل بر چهار ترم ميباشد. افرادي كه قصد تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد را دارند بايستي كه داراي مدرك كارشناسي در رشته اي مرتبط با رشته مورد نظرشان باشند.  براي ورود به دانشگاه هاي قبرس به عنوان دانشجوي مقطع كارشناسي ارشد نيازي به گذراندن آزمون خاصي نيست و پذيرش بر اساس سوابق تحصيلي دانشجو انجام ميشود.

اين موضوع به اين معناست كه شما مي­توانيد به‌راحتي در صورت داشتن مدرك كارشناسي، در رشته موردنظرتان در مقطع ارشد تحصيل‌كرده و حتي اجازه 20 ساعت كار در هفته را نيز داشته باشيد.

براي تحصيل در قبرس در مقطع كارشناسي ارشد، داشتن مدرك زبان با نمره حداقل 6 امتياز مثبتي را براي شما به همراه دارد. البته بدون مدرك نيز مي­توانيد بورسيه شويد اما در اين حالت بر اساس دانشي كه از زبان انگليسي داريد؛ نياز به گذراندن دوره­هاي آموزش زبان مي­شويد. طول دوره كارشناسي ارشد در قبرس 2 سال بوده كه با توجه به رشته و دانشگاهي كه تحصيل مي­كنيد؛ مخارج آن متفاوت خواهد بود. به‌طوركلي، هزينه تحصيل كارشناسي ارشد در قبرس بين 3000 تا 13000 يورو است.

اما نكته مهم اين است كه اگر قصد ادامه تحصيل براي دكتري را داريد؛ حتماً بايد رشته­اي همراه با ارائه پايان‌نامه را در مقطع ارشد انتخاب نماييد؛ اما اگر قصد ادامه تحصيل نداريد؛ مي­توانيد اقدام به تحصيل در رشته­اي بدون نياز به پايان‌نامه كنيد.

يكي از مهم­ترين آيتم­ها در هنگام مهاجرت، زبان كشور موردنظر است. زبان‌اصلي كشور قبرس يوناني و در بخش ترك­نشين آن تركي استانبولي است؛ اما در دانشگاه­هاي اين كشور عموماً به زبان انگليسي و در بعضي از رشته­ها و دانشگاه­ها به زبان­هاي تركي استانبولي و يوناني نيز تدريس مي­شود.

شرايط تحصيل براي پزشكي در قبرس

تحصيل پزشكي در قبرس را مي­توان به‌عنوان شانسي بزرگ براي علاقه­مندان به اين رشته پردرآمد دانست؛ زيرا اكثر كشورها براي تحصيل در رشته پزشكي آزمون ورودي دارند كه با توجه به اينكه به زبان‌اصلي آن كشور برگزار مي­شود؛ به‌عنوان مانعي سخت براي ورود به رشته پزشكي به شمار مي­رود؛ اما تحصيل در قبرس بسيار آسان است؛ زيرا شما براي رشته پزشكي نياز به آزمون نداريد و به‌راحتي مي­توانيد اقدام به تحصيل نماييد.

هزينه­ها براي تحصيل در قبرس متفاوت است اما به‌طور ميانگين براي رشته داروسازي سالانه نياز به پرداخت 7000 تا 9000 يورو است و يا رشته پزشكي نيز بين 18000 تا 22000 يورو مي­باشد.

افراد متقاضي براي شركت در رشته پزشكي ابتدا دوره آماده­سازي را طي مي­كنند. اين دوره معمولاً بين 3 تا 9 ماه زمان مي­برد. همچنين شرط معدل براي تحصيل در رشته پزشكي حداقل 14 است.

چگونه پذيرش دانشگاه‌هاي قبرس را بگيريم ؟

براي تحصيل در قبرس بايد به دانشگاه مورد نظرتان درخواست دهيد. درصورتي‌كه شرايط لازم براي پذيرش را داشته باشيد؛ بورسيه شده و امكان دريافت اقامت تحصيلي را به دست مي­آوريد.

اين پروسه را مي­توانيد خودتان انجام داده و درخواستتان را براي دانشگاه ارسال نماييد اما با توجه به زمان‌بر بودن و پيچيدگي­هايي كه دارد؛ بعضي از افراد از مؤسسات مهاجرتي كمك مي­گيرند. اين مؤسسات تمام مراحل بورسيه شدن شمارا انجام مي­دهند. البته نكته مهم اين است كه بايد شركتي معتبر و باسابقه را براي اين موضوع انتخاب نماييد تا مشكلي برايتان ايجاد نشود.

جمع‌ بندي

در اين مقاله به بررسي شرايط عمومي براي تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد و رشته پزشكي پرداختيم. شما با دريافت بورسيه مي­توانيد به‌راحتي اقدام به تحصيل در قبرس نماييد و از امتيازات آن بهره­مند شويد.

موسسه حقوقي دادمهر عدالت با سالها تجربه در حوزه مهاجرت به قبرس مي­تواند به‌عنوان مشاوري امين و متخصص شما را براي دريافت اقامت از اين كشور و ايجاد زندگي مناسب با توجه به بودجه­تان ياري رساند. كافي است با ما تماس گرفته تا شرايطتان را بررسي كنيم. سپس تمام مراحل لازم براي مهاجرت به قبرس را انجام مي­دهيم. همچنين اگر تمايل به دريافت اقامت قبرس از ساير روش­ها را داريد؛ ما مي­توانيم شما را راهنمايي كرده و اقامت قبرس را دريافت نماييد و امكان عبور و مرور به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا را به دست آوريد.

 

شرايط تحصيل پزشكي و كارشناسي ارشد در قبرس

بهترین زمان سفر به قبرس

قبرس دارای آب و هوای مدیترانه ای ای و تابستان های گرم و طولانی دارد که از اواسط مه تا اواسط اکتبر ایت هوای  گرم و تابستانی ادامه دارد. زمستان های قبرس از ماه های دسامبر تا فوریه می باشد و همچنین این دو فصل با پاییز و بهار کوتاه از یکدیگر جدا می شود. بهترین زمان سفر به قبرس از ماه آوریل تا اکتبر ادامه دارد.در این فصل ها برای رزرو هتل و رزرو پرواز در این فصل ها راحت و تمامی رستوران ها و مراکز تفریحی باز می باشد. زبان قبرسی ها یونانی و ترکی استانبولی است.

معروف ترین غذاهای سنتی قبرس

۱- هالومی (Halloumi)

پایه و اساس این غذا را پنیر هالومی تشکیل می دهد، پنیری که باید حسابی سرخ و برشته و به همراه سبزیجات و انواع سس ها سرو شود. هالومی معمولا در ماه های گرم سال به همراه هندوانه خورده می شود چون خاصیت انرژی بخشی و خنک کنندگی دارد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.