هر ۱۸ دقيقه يك زلزله در گناوه/ شدت زمين‌لرزه‌ها روند كاهشي دارد – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

۷ بازديد

خبرگزاري آنلاين – گروه استان ها: زمين لرزه اي به بزرگي 5.9 ريشتر ساعت 11 و 11 دقيقه روز يكشنبه شهر گناوه را در عمق 10 كيلومتري زمين لرزاند. شدت اين زمين لرزه به حدي بود كه در استان هاي همجوار احساس شد. البته اين زمين لرزه كار را به پايان نرساند و پس از …

هر ۱۸ دقيقه يك زلزله در گناوه/ شدت زمين‌لرزه‌ها روند كاهشي دارد – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://majale-rooz.ir/2021/04/هر-۱۸-دقيقه-يك-زلزله-در-گناوه-شدت-زمين‌/ مجله روز Sun, 18 Apr 2021 23:24:53 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/04/هر-۱۸-دقيقه-يك-زلزله-در-گناوه-شدت-زمين‌/ خبرگزاري آنلاين – گروه استان ها: زمين لرزه اي به بزرگي 5.9 ريشتر ساعت 11 و 11 دقيقه روز يكشنبه شهر گناوه را در عمق 10 كيلومتري زمين لرزاند. شدت اين زمين لرزه به حدي بود كه در استان هاي همجوار احساس شد. البته اين زمين لرزه كار را به پايان نرساند و پس از …

خبرگزاري آنلاين – گروه استان ها: زمين لرزه اي به بزرگي 5.9 ريشتر ساعت 11 و 11 دقيقه روز يكشنبه شهر گناوه را در عمق 10 كيلومتري زمين لرزاند. شدت اين زمين لرزه به حدي بود كه در استان هاي همجوار احساس شد.

البته اين زمين لرزه كار را به پايان نرساند و پس از آن ، چندين زمين لرزه در شهر گناوه و البته در شهر ديلم ، در محله گناوه ثبت شده است ، به طوري كه ساكنان ‘اين مناطق هنوز مضطرب هستند. و استرس داشت.

حدود 14 ساعت از اولين زمين لرزه در گناوه مي گذرد و در اين مدت 45 زمين لرزه ثبت شده است كه هر 18 دقيقه وقوع زمين لرزه اي را نشان مي دهد كه شهر گناوه را لرزاند.

يكي از نكات قابل توجه در مورد روند زلزله هاي ثبت شده در شهر گناوه اين است كه ، با وجود ادامه زمين لرزه هاي مكرر در گناوه ، شدت زمين لرزه ها در اين منطقه روند كاهشي دارد.

چهار زلزله اول ثبت شده در گناوه چهار ريشتر داشته است. زمين لرزه هايي به بزرگي 5.9 ، 4.5 ، 4 و 4.4 ريشتر در دقايق اوليه شهر ژنو را لرزاند.

زمين لرزه هاي بعدي شدت كمتري داشتند و به طور كلي بين سه تا چهار ريشتر داشتند ، هر چند گاه گاهي بزرگاي بزرگتر از چهار يا كمتر ثبت مي شدند.

از ساعت 22:25 يكشنبه شب ، پنج زمين لرزه ديگر در شهر گناوه ثبت شده است كه همگي ريشتر آنها كمتر از سه ريشتر و لرزش هاي ضعيف تري داشته است.

هيچ سونامي يا زلزله مهم ديگري وجود ندارد

يكي از نگراني هاي مردم گناوه ادامه زمين لرزه هاي جدي در اين منطقه يا احتمال وقوع سونامي بود كه به گفته معاون پژوهشي پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله به احتمال بسيار زياد زمين لرزه اي كه صبح روز يكشنبه در گناوه رخ داده اصلي ترين زمين لرزه بوده است.

محمد تاتار در مورد احتمال وقوع سونامي گفت: اين زمين لرزه كاملاً زميني بود ، در حالي كه منشا سونامي در اعماق دريا بود ؛ ما در خليج فارس چنين چيزي نداريم زيرا عمق آن كم است.

6 تا 10 درصد خسارت در شش روستا

مديركل مديريت بحران استانداري بوشهر در گفتگو با خبرنگار آنلاين با اشاره به وقوع چندين زمين لرزه در شهرستان گناوه اظهار داشت: بزرگترين زمين لرزه با بزرگي 5 ، 9 ريشتر ساعت 11:11 صبح يكشنبه بود. .

جهانگير دهقاني افزود: بلافاصله پس از زلزله گروه هاي امدادي در اين منطقه حضور داشتند و تيم هاي ارزيابي نيز وضعيت و خسارات ناشي از زلزله را بررسي كردند.

وي با اشاره به اينكه اين زمين لرزه باعث تخريب برخي ديوارها و ساختمان ها شده است ادامه داد: به دليل پس لرزه ها تجهيزات لازم براي اسكان اضطراري زلزله زدگان در روستاهاي گناوه فراهم شد.

مديركل مديريت بحران دولت بوشهر با اشاره به اينكه اين زمين لرزه خسارتي به برق ، آب ، گاز و زيرساخت هاي تلفني وارد نكرد ، افزود: زمين لرزه در شش روستا بين شش تا 10 درصد خسارت وارد كرد.

وي ادامه داد: بيشترين ميزان درگيري مربوط به مردم است مارون، تاجملكي، بهمنياري غربي و شرقي ، كلر ، كمالي من شول تيم هاي نجات و بازرسي در اين روستاها اقدامات لازم را انجام داده اند.

جداول زير تمام زمين لرزه هاي شهر گناوه از صبح روز يكشنبه را نشان مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.