۴۱ زيباي خفته ايراني در خليج فارس

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

۴۱ زيباي خفته ايراني در خليج فارس

۱۱ بازديد

در خليج فارس حدود 95 جزيره وجود دارد كه بيش از 40 جزيره در جغرافياي ايران واقع شده است. بيشتر اين جزاير زيستگاه گونه هاي جانوري ، ميادين نفتي و زيستگاه هاي غير زيستگاهي است و فقط دو جزيره ايراني داراي زيرساخت هاي گردشگري هستند. به گزارش مجله ايراني ، خليج فارس منطقه مشترك ايران …

۴۱ زيباي خفته ايراني در خليج فارس https://majalehirani.ir/2021/۴۱-زيباي-خفته-ايراني-در-خليج-فارس/ مجله ايراني Fri, 30 Apr 2021 00:24:08 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/۴۱-زيباي-خفته-ايراني-در-خليج-فارس/ در خليج فارس حدود 95 جزيره وجود دارد كه بيش از 40 جزيره در جغرافياي ايران واقع شده است. بيشتر اين جزاير زيستگاه گونه هاي جانوري ، ميادين نفتي و زيستگاه هاي غير زيستگاهي است و فقط دو جزيره ايراني داراي زيرساخت هاي گردشگري هستند. به گزارش مجله ايراني ، خليج فارس منطقه مشترك ايران …

در خليج فارس حدود 95 جزيره وجود دارد كه بيش از 40 جزيره در جغرافياي ايران واقع شده است. بيشتر اين جزاير زيستگاه گونه هاي جانوري ، ميادين نفتي و زيستگاه هاي غير زيستگاهي است و فقط دو جزيره ايراني داراي زيرساخت هاي گردشگري هستند.

به گزارش مجله ايراني ، خليج فارس منطقه مشترك ايران ، بحرين ، كويت ، عمان ، قطر و عربستان است. در اين كشورها بيشتر جزاير ايران هستند. بحرين همچنين يك جزيره در خليج فارس است كه هفت جزيره ديگر را در اختيار دارد. نه جزيره ديگر كويت داراي 5 جزيره است ، از عمان ، هفت تا قطر ، 11 تا عربستان سعودي و 16 تا امارات متحده عربي. البته در مورد مالكيت جزاير ابوموسي ، تنب ، زارخو و آريانا اختلافاتي بين ايران و امارات وجود دارد ، اگرچه اسناد و توافق نامه هاي تاريخي مالكيت ايران بر اين جزاير را ثابت مي كند.

در مقايسه با ساير جزاير خليج فارس ، هرمز ، ابوموسي ، تنب بزرگ و كوچك ، هندرابي ، لاوان ، هنگام ، ناز ، لارك ، سيري ، بزرگ و كوچك فارسي ، فارسي ، نجين ، به جز كشم و كيش نامه هاي آشناتر وجود دارد . خراك ، خاركو ، شيف ، مينو ، خور موسي ، دارا ، صدرا ، تماداس ، آريانا ، جارخو ، شيدور ، عباساك ، ام الكرم ، نخيلو ، گرم ، بونه ، آرامگاه كاپيتان ، سه دندان ، مطاف ، مير مهنا. ام سيلا ، شيخ كارمه ، چرگاهي ، مارگي ديگر جزاير ايراني خليج فارس هستند.

نيمي از اين جزاير مسكوني است و برخي از آنها داراي امكانات نظامي و نفتي هستند. اكثر جزاير غيرمسكوني نيز به زيستگاه حيوانات تبديل شده اند. دسترسي به اكثر اين جزاير دشوار و در برخي موارد غيرممكن است و گاهي اوقات به مجوزهاي حكمراني ، محيط زيست ، منابع طبيعي و ساير م institutionsسسات نياز دارد.

يكي از پايگاه هاي نفتي جزيره لاوان ، ايران / عكس از شانا

تردد مسافران بين بيشتر جزاير خليج فارس توسط قايق هاي صيادي انجام مي شود و دسترسي با اتوبوس هاي دريايي و كشتي هاي مسافربري فقط براي تعداد محدودي از جزاير از جمله كيش ، كيشام ، هرمز و خار برقرار است. ترافيك دريايي بين جزاير معمولاً امكان پذير نيست ، به عنوان مثال ، شما نمي توانيد از جزيره كيش به كيشام سفر كنيد ، بايد به بندرهاي هرمزگان و از آنجا به كشام يا هرمز برگرديد. براي سفر به جزيره هاشم ، كه نزديك به جزيره قشم است ، بايد به قشم برويد و از آنجا براي قايق هاي ماهيگيري به جزيره Hengem برسيد.

مي توان از هواپيماهاي كوچك براي سفر به جزيره ابوموسي استفاده كرد كه قرار بود بعد از زمان محمود احمدي نژاد به يك منطقه توريستي تبديل شود و از كار افتاد ، اگرچه ساكنان جزيره نيز به همان اندازه احتمال دارند و فقط از اين هواپيما فقط براي مسافران استفاده مي كنند. داشتن مجوز براي ورود به ابوموسي امكان پذير است. پروازهايي از تهران و بندرعباس به مقصد جزاير خار و سيري انجام مي شود اما از آنجا كه اين دو جزيره به همراه لاوان محل نشت نفت و پايگاه مهمي براي صادرات نفت هستند ، اين جزاير توسط گردشگران و مسافران بازديد مي شوند. امكان پذير نيست براي بدون مجوز و اين جزاير عملاً در دسترس گردشگران نيست.

جزيره كيش

از اين 41 جزيره ، فقط كيش و تا حدودي قشم آماده گردشگري هستند. جزاير هنگام و هرمز كه براي تردد مسافران نيز مورد استفاده قرار مي گيرند ، علي رغم جمعيت بومي ، كمترين خدمات گردشگري را به ويژه در بخش حمل و نقل عمومي دارند. از طرف ديگر ، به دليل محدوديت هاي نظامي ، محيط غيرقابل پيش بيني برخي از اين جزاير ، حركت و عكس برداري از گردشگران را ممنوع كرده است ، كه اين امر سفر را بسيار آسان نمي كند.

مركز مطالعات خليج فارس (موسسه مطالعات استراتژيك ژئوپليتيك ، تاريخ و جغرافياي خليج فارس) با انتقاد از كمبود امكانات و كمبود خدمات به ويژه جزاير مسكوني خليج فارس و رونق گردشگري ، تجارت و پول. جزاير كشورهاي عربي تأكيد كرده اند: جزاير ايران مانند الماس هستند كه مي توانند عاملي براي توليد و ثروت ، رونق تجارت ، جذب سرمايه گذاران خارجي و توسعه صنعت گردشگري باشند. كل كشور ، اما امروز آنها از سو mis مديريت رنج مي برند.

به طور كلي ، در اين گزارش آمده است كه ساكنان جزاير مسكوني خليج فارس با مشكلات اقتصادي ، آموزشي ، فرهنگي ، رفاهي و پزشكي زيادي روبرو هستند. ساكنان برخي از اين جزاير ، با وجود ايجاد پايگاه هاي نفتي و دريايي ، سرشار از بيكاري و فقر و از ابتدايي ترين امكانات محروم هستند و شغل ساكنان برخي از اين جزاير به ماهيگيري محدود مي شود.

جزيره خارگ (خارگ)

مركز مطالعات خليج فارس خاطرنشان كرد كه اندازه جزيره قشم در ايران تنها از 22 كشور مستقل جهان بزرگتر است. اگر ايران مي خواست فقط يك جزيره مصنوعي قشم (بدون ويژگي هاي طبيعي) در خليج فارس احداث كند ، هزينه آن 39،000،000،000،000 دلار بود.

اين اتاق فكر پيشنهادها و برنامه هاي واقع بينانه اي را براي توسعه جزاير خليج فارس و غلبه بر وضعيت نامطلوب رفاهي ارائه داده است كه به شرح زير شرح داده شده است:

اساسي ترين نيازهاي مردم جزاير آب آشاميدني و برق است. هيچ پروژه توسعه و رفاه در غياب آب آشاميدني سالم نمي تواند موفقيت آميز باشد. امروز ، جزيره آبادان در خوزستان ، پس از هشت سال ويراني و ويراني در جنگ و جنگ ، متأسفانه هنوز از آب آشاميدني مناسب و زندگي صحي و ساختماني و رفاهي محروم است.

كمك به ماهيگيران اين جزيره و فراهم كردن امكانات زندگي براي آنها كه تنها منبع درآمد آنها ماهيگيري و ميگو سازي است. براي اين منظور ، شركت سهامي شيلات بايد نتايج تلاش هاي روزانه خود را خريداري كرده و مبلغي روزانه يا ماهانه پرداخت كند. راه اندازي يك مركز بهداشتي بسته بندي شده براي استاندارد كردن ماهيگيري دريايي نه تنها مي تواند به فروش آن كمك كند بلكه مي تواند پلي براي صادرات به ساير كشورهاي حوزه خليج فارس باشد.

ايجاد سردخانه براي محافظت از غذاهاي دريايي ماهيگيران جزيره مي تواند مقرون به صرفه باشد. زيرا با نگهداري ماهي در سردخانه ، ماهيگيران مي توانند زمينه صادرات را در بسته بندي و مناطق ديگر فراهم كنند.

اشتغال م componentلفه مهمي براي ايجاد رفاه اجتماعي در جزاير است. ساخت كارخانه هاي بسته بندي و تبريد محلي يكي از پيشنهادات ايجاد اشتغال در جزاير است. اقدامات ديگر براي به كارگيري نيروهاي بومي در منطقه شامل كار ماهيگيري و تعمير قايق هاي ماهيگيري است.

تخمين ساخت جزاير و ساخت اسكله هاي مناسب براي مكان آنها. ساخت سكوهاي جامد چوبي مناسب براي توقف ماهيگيران و قايق هاي آنها و همچنين بنادر تجاري و سوخت گيري براي كشتي هاي غول پيكر.

ايجاد مناطق ويژه گردشگري در جزاير. بسياري از گردشگران با خيالي آسوده به يك جزيره در دريا سفر مي كنند كه هزينه زيادي براي آنها ندارد. از آنجا كه سفرهاي توريستي به جزايري مانند كيش و قيشم تقريباً مناسب است ، با برنامه ريزي مناسب و احداث پارك هاي دريايي ، سواحل ، هتل ها و متل ها و موقعيت مكاني توريستي با ورودي مناسب ، اين جزاير هجوم زندگي و رونق و تجارت سرمايه اي دارند. . قابل حركت است.

گردشگري دريايي يكي از مهمترين زيرمجموعه هاي صنعت گردشگري است كه در ايران مورد توجه كمي قرار گرفته است. در حال حاضر ، بخش خصوصي قصد دارد در جزاير خليج فارس براي ارتقا tourism گردشگري در اين مناطق سرمايه گذاري كند. اما عليرغم وجود سواحل زيبا در مناطق شمالي و جنوبي كشورمان ، درخواست گردشگران داخلي و خارجي به دليل كمبود امكانات و امكانات مورد نياز براي گردشگري ، حمل و نقل دريايي و مجتمع هاي تفريحي دريايي در حاشيه اين درياها. انجام شد. گردشگري دريايي بي پاسخ. ايجاد تورهاي گردشگري دريايي براي اسكي ، غواصي و غيره در جزاير مي تواند منجر به رونق و شكوفايي در اين مناطق شود.

جزيره خور موسي

جزيره لارك

جزيره ابوموسي

جزيره مارو (شيدور) در همسايگي لاوان

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.