نادر مشايخي درباره انتظارات نوازندگان در دولت آينده گفت: انتظار داشتم در چهار سال گذشته اتفاق خوبي براي نوازندگان بيفتد اما اين اتفاق نيفتاد. انتظار ما از دولت بعدي تفكر و مرور روشهاي آموزش موسيقي است. به گزارش مجله روز ، نادر مشايخي ، آهنگساز و رهبر اركستر ، در برنامه تلويزيوني “سلام تهران” كه …
نادر مشايخي از دولت آينده چه انتظار دارد؟ https://majale-rooz.ir/2021/05/نادر-مشايخي-از-دولت-آينده-چه-انتظار-دار/ مجله روز Mon, 31 May 2021 12:53:32 0000 فرهنگ و هنر https://majale-rooz.ir/2021/05/نادر-مشايخي-از-دولت-آينده-چه-انتظار-دار/ نادر مشايخي درباره انتظارات نوازندگان در دولت آينده گفت: انتظار داشتم در چهار سال گذشته اتفاق خوبي براي نوازندگان بيفتد اما اين اتفاق نيفتاد. انتظار ما از دولت بعدي تفكر و مرور روشهاي آموزش موسيقي است. به گزارش مجله روز ، نادر مشايخي ، آهنگساز و رهبر اركستر ، در برنامه تلويزيوني “سلام تهران” كه …
نادر مشايخي درباره انتظارات نوازندگان در دولت آينده گفت: انتظار داشتم در چهار سال گذشته اتفاق خوبي براي نوازندگان بيفتد اما اين اتفاق نيفتاد. انتظار ما از دولت بعدي تفكر و مرور روشهاي آموزش موسيقي است.
به گزارش مجله روز ، نادر مشايخي ، آهنگساز و رهبر اركستر ، در برنامه تلويزيوني “سلام تهران” كه در تاريخ 31 ژوئن در پنج سيما پخش شد ، حاضر شد تا در مورد چگونگي تقويت درك شنيدن كودكان و انتظارات از كودكان ، نوازندگان در مورد دولت آينده بحث كند. .
وي درباره ادراك و ادراك ايرانيان گفت: “فرهنگ ايراني يك فرهنگ تصويري محسوب مي شود ، در حالي كه كشور ما از نظر شنوايي فرهنگ عميق تري دارد و بايد ريشه هاي آن را جستجو كرد.” گفته هايي داريم كه طرف مقابل سيم آخر را مي زند يا هر كدام ساز خود را مي زنند. ما شاهد عملكرد انسان در موسيقي هستيم ، نه نتيجه. اين بخشي از فرهنگ ماست.
مشايخي در پاسخ به اينكه از چه سني بايد آموزش شنوايي در كودكان شروع شود؟ وي گفت: “من اين فرايند را با پسرم از هشت ماهگي آغاز كردم.” وي در دو سالگي شناخت عميقي از موسيقي داشت. والدين بايد يك برنامه دقيق براي آموزش شنوايي فرزند خود داشته باشند. بچه ها بسيار با استعداد هستند. گوش كودكان بايد از اصوات موجود در محيط آگاه باشد. ابتدا بايد خوب گوش كنند.
وي درباره تفاوت گوش دادن و گوش دادن گفت: “گوش دادن با گوش دادن متفاوت است.” ما صداهاي زيادي را در اطراف خود مي شنويم اما متوجه نمي شويم. گوش دادن نياز به تفسير دارد. تفسير اخبار و تفسير احساسي اصوات وجود دارد. اصوات اگر از نظر احساسي اجرا شوند به موسيقي تبديل مي شوند.
مشايخي گفت: “بچه ها در وهله اول به ريتم توجه مي كنند.” كودكان ابتدا به ريتم پاسخ مي دهند و اين امكان ارتباط بين آنها و موسيقي را فراهم مي كند. اين س importantال مهم وجود دارد كه چرا بعضي از افراد قادر به دقيق خواندن موسيقي گوش داده شده و برخي ديگر نيستند. من فكر مي كنم والدين فقط بايد به فرزندان خود موسيقي بدهند. زيرا كودكان استعداد كافي دارند و با گذشت زمان گوش هاي آنها بلند مي شود.
وي ادامه داد: “ما بايد كودكان را كنجكاوي كنيم تا اصوات مختلف را تشخيص دهيم.” صداهاي مختلف را ضبط كنيد و به كودك بگوييد صدا را حدس بزند. اولين سيستم براي يادگيري موسيقي تقليد از صدا است. براي آموزش شنوايي خود بايد زياد گوش دهيد و از صداها تقليد كنيد.
در پايان ، اين نوازنده در مورد انتظارات از نوازندگان دولت آينده گفت: “من انتظار داشتم در 4 سال گذشته اتفاق خوبي براي نوازندگان بيفتد ؛ اما اين اتفاق نيفتاد. انتظار ما از دولت بعدي اين است كه فكر كنيم و روشهاي آموزش موسيقي را مرور كنيد. اين روشها تقريباً 80 سال است كه استفاده مي شود. مشاهدات شنوايي يكي از راههاي شناخت زندگي است. آموزش بايد به مشكلات و رشد شنوايي دانش آموزان توجه كند.
انتهاي پيام