دكتر علي شيخ الاسلامي؛ صاحب خرد عملي و اهل تدبير

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

دكتر علي شيخ الاسلامي؛ صاحب خرد عملي و اهل تدبير

۵ بازديد

زمان بدي است دوستان از يكديگر دور هستند و اين بدان معناست كه پايه هاي دوستي به مرور زمان ضعيف شده و دوستان كمتر مي توانند زمان و فرصتهاي ملاقات را پيدا كنند ، اما تا زماني كه يك نفر وجود داشته باشد ، دوستي وجود دارد و وقتي دوستي از اين بعد از ظهر …

دكتر علي شيخ الاسلامي؛ صاحب خرد عملي و اهل تدبير https://majale-rooz.ir/2021/06/دكتر-علي-شيخ-الاسلامي؛-صاحب-خرد-عملي-و-ا/ مجله روز Sat, 19 Jun 2021 09:21:30 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/06/دكتر-علي-شيخ-الاسلامي؛-صاحب-خرد-عملي-و-ا/ زمان بدي است دوستان از يكديگر دور هستند و اين بدان معناست كه پايه هاي دوستي به مرور زمان ضعيف شده و دوستان كمتر مي توانند زمان و فرصتهاي ملاقات را پيدا كنند ، اما تا زماني كه يك نفر وجود داشته باشد ، دوستي وجود دارد و وقتي دوستي از اين بعد از ظهر …

زمان بدي است دوستان از يكديگر دور هستند و اين بدان معناست كه پايه هاي دوستي به مرور زمان ضعيف شده و دوستان كمتر مي توانند زمان و فرصتهاي ملاقات را پيدا كنند ، اما تا زماني كه يك نفر وجود داشته باشد ، دوستي وجود دارد و وقتي دوستي از اين بعد از ظهر بد خارج مي شود دوستانش ابراز تأسف مي كنند كه قدر سخنان او را نمي دانند و ديدار او را خراب نمي كنند. او به خودش و شغلش مشغول است.

چه دوستي با دوستانتان برقرار نمي كنيد
به نعمت نعمتي كه در كودكي مي بخشيد اعتماد كنيد و آنها را پس بگيريد
هرچه عيب سريعتر باشد ، خرابي بهتر ، دكوراسيون بهتري خواهد داشت
در طول زندگي او ، هيچ كس به سل مبتلا نشد كه او شكنجه را متوقف نكرد
اگر به مرگ يك پسر بچه فكر مي كنيد ، به مدت دو روز با يك گل احساس غرور نكنيد
او به اندازه هر كس كه سرانجام يك فاجعه نباشد ، لباس نپوشيد

انسان ها به لطف پيمان دوستي به انسان تبديل شده اند و هنوز حق دوستي را فراموش نكرده اند. وقتي خبر درگذشت دكتر شيخ الاسلامي را شنيدم ، متعجب و ناراحت شدم و ابراز تاسف كردم كه چرا در سنين پيري از سخنراني محروم شدم كه اين نيز لحظه اي خردمندانه بود. دكتر شيخ الاسلامي نويسنده و عارفي بود ، از خانواده اي دانشمند و دانشمند بود و ردپاي اجدادش بود.
شايد او از آنها ادبيات ، فروتني و احترام به علم و دانش را آموخته بود. اين استاد ادبيات و دانش ، كه از خرد و درايت عملي نيز برخوردار بود ، هنگامي كه دانشگاه ها براي محافظت از دانش و تحقيقات به مديران دانشگاه نياز داشتند ، پا به زمين گذاشت. من كارهاي چشمان وي را در دوران رياست دانشكده ادبيات و علوم انساني با چشمان خودم ديده ام و كم و بيش از درايت و تدبيري كه در دوره تصدي رياست دانشگاه علامه داشتند ، آگاهي داشتم .طباطبايي و تربيت معلم . او توانست مشكلات را با انعطاف پذيري ، صبر و تحمل حل كند.

آنها همچنين در تدريس و تدريس موفق بودند و خصوصاً به دليل داشتن تجربه تبليغ ، مباحث دشوار را به زبان نسبتاً آسان بيان مي كردند. من بار ديگر به خانواده محترم و فرزند عزيزشان دكتر شيخ الاسلامي تسليت مي گويم. از ابتدا ، مردم نبايد زندگي ابدي داشته باشند و زندگي ما پايان دارد ، اما مردم مي خواهند و حق دارند بعد از آن خوشبخت شوند.
متأسفانه ، دكتر شيخ الاسلامي درگذشته است ، اما ياد و نام وي در گورستان دانش و دانشگاه ادامه خواهد يافت. يكي از فضايل تاريخ اين است كه خوبي و عظمت حفظ مي شود. تاريخ حتي عظمت نهفته در زمان خود را آشكار مي كند. از خداوند بخشنده و مهربان مي خواهيم روح پاك دكتر شيخ الاسلامي را در پناه خود قرار دهد. ما همچنين به شما سلام مي رسانيم.

* رئيس آكادمي علوم ايران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.