استفاده از تجهيزات برقي پيشرفته ايراني در خط ۷ متروي تهران

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

استفاده از تجهيزات برقي پيشرفته ايراني در خط ۷ متروي تهران

۸ بازديد

عكس يك پرونده است براي اولين بار در كشور ، تجهيزات پيشرفته الكتريكي ايران در خطوط مترو تهران استفاده مي شود. اين كار به منظور حمايت از توليد داخلي و با هدف يافتن تجهيزاتي انجام شده است كه تحت تحريم ها به راحتي نمي توان از كشورهاي خارجي به دست آورد. به گزارش مجله روز …

استفاده از تجهيزات برقي پيشرفته ايراني در خط ۷ متروي تهران https://majale-rooz.ir/2021/06/استفاده-از-تجهيزات-برقي-پيشرفته-ايران/ مجله روز Mon, 21 Jun 2021 07:36:25 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/06/استفاده-از-تجهيزات-برقي-پيشرفته-ايران/ عكس يك پرونده است براي اولين بار در كشور ، تجهيزات پيشرفته الكتريكي ايران در خطوط مترو تهران استفاده مي شود. اين كار به منظور حمايت از توليد داخلي و با هدف يافتن تجهيزاتي انجام شده است كه تحت تحريم ها به راحتي نمي توان از كشورهاي خارجي به دست آورد. به گزارش مجله روز …

استفاده از تجهيزات پيشرفته برقي ايران در خط 7 مترو تهرانعكس يك پرونده است

براي اولين بار در كشور ، تجهيزات پيشرفته الكتريكي ايران در خطوط مترو تهران استفاده مي شود. اين كار به منظور حمايت از توليد داخلي و با هدف يافتن تجهيزاتي انجام شده است كه تحت تحريم ها به راحتي نمي توان از كشورهاي خارجي به دست آورد.

به گزارش مجله روز ، مهندس رضايي ملك ، مدير واحد مديريت تجهيزات شركت مترو تهران ، اين مشكل را اعلام كرد و افزود: “به دليل تشكيل كارگروه ساخت داخلي در شركت مترو كه در سال 2009 محقق شد ، تلاش هاي بسياري برخي از تجهيزات و مواد مصرفي شبكه مترو واقع شده اند و بنابراين اين نيازها بدون وابستگي به شركت هاي خارجي در كشور توليد مي شوند. اين امر نه تنها به چرخش چرخهاي توليد صنعتي در ايران و ايجاد اشتغال كمك مي كند ، بلكه در برخي موارد هزينه محصولات ضروري را نيز كاهش مي دهد و موجب صرفه جويي ارزي قابل توجهي مي شود.
مدير واحد مديريت تجهيزات مترو گفت: “يكي از مهمترين نيازهاي الكتريكي مورد استفاده در خطوط مترو ، ترانسفورماتورهاي بخش خشك (RS) است كه قبلاً عمدتا از ايتاليا و چين تأمين مي شدند.” اما امروز به دليل مذاكرات و سفارشات به شركت ايران ترانسفو زنجان كه توانايي طراحي ، ساخت و آزمايش ترانس هاي مورد نظر را دارد ، دو ترانس 3900 و 3300 كيلوولت آمپر براي اولين بار در ايران به مرحله توليد رسيده اند.

به گفته وي ، آزمايشات مربوط به اصلاح عملكرد آن با حضور نمايندگان واحد مديريت تجهيزات شركت مترو ، شركت بهرو ، موسسه حرا ، شركت فاراب و يك شركت سوم با موفقيت انجام شده است.
طبق گزارش روابط عمومي و امور بين الملل تهران و شركت راه آهن شهري حومه (مترو) ، رضايي ملك در پايان افزود: پس از توليد موفقيت آميز اولين نمونه از ترانسفورماتورهاي پست كشش خشك ، براي اولين بار اين پيشرفت الكتريكي بايد از خط 7 مترو تهران استفاده كرد. البته سفارش توليد نمونه ديگري از ترانسفورماتورهاي 3900 كيلوولت آمپر و 3 ترانس 3300 كيلوولت آمپر نيز به شركت ايران ترانسفو زنجان داده شده است كه پس از توليد در خطوط متروي تهران به بهره برداري مي رسد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.