معرفي مفاهيم صنعت گردشگري و طبيعت گردي (بخش اول)

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

معرفي مفاهيم صنعت گردشگري و طبيعت گردي (بخش اول)

۱۳۲ بازديد

مفاهيم صنعت گردشگري

براي تمام افرادي كه در كشور عزيزمان به سفر و گردشگري به عنوان موضوعي جدي فكر مي كنند، آشنايي با مفاهيم صنعت گردشگري اهميت دارد. در مجله الي گشت شما را با مفاهيم مطرح شده در صنعت گردشگري همانند گردشگري طبيعت و اكوتوريسم آشنا مي نماييم. در اين مطلب، مفاهيمي كه بيشتر به محيط طبيعي و حيات وحش مربوط بوده را براي شما باز مي كنيم و از پرداختن به مباحثي از جمله گردشگري فرهنگي، تجاري يا پزشكي دست مي كشيم. اگر شما هم به دنبال اطلاعات بيشتر در اين زمينه هستيد، در ادامه با ما همراه شويد.

آشنايي با انواع مشاغل صنعت گردشگري

مفاهيم صنعت گردشگري در مورد طبيعت با مسافرت، ارتباط نزديكي دارد. از زمان آغاز تمدن بشري، اين موضوع پديده اي انساني بوده است. گردشگري در طبيعت، عاملي حساس در زنده ماندن انسان، كشف طبيعت و شناخت ناشناخته هاست. در اوايل دوران زندگي بشر، انسان ها به عنوان قبايل ابتدايي در جستجوي شكار و غذا به مسافرت رفتند. بعدها، با توسعه فعاليت هاي كشاورزي و يك جانشيني، مكان ها و پايگاهي ايجاد شد كه خود مقصدي براي مسافران گرديد. سپس جنبش انقلاب صنعتي باعث شد تا مقصد هاي مختلفي را براي سفر و گردشگري مطرح كنند. پس از آن شيوه مسافرت تغيير پيدا كرد و آسان تر و ايمن تر شد.

انواع مختلف گردشگري

گردشگري و خدمات اين صنعت را براي كساني كه قصد تحصيل در اين زمينه و يا كار در اين زمينه دارند تعريف مي نماييم.  صنعت گردشگري، نوعي صنعت خدماتي است كه تركيبي از بخش هاي اقتصادي مختلف است كه به ارائه خدماتي هم چون مسكن و اقامت، غذا، نوشيدني، حمل و نقل و خدمات تفريحي مي پدازد و با صنعت توزيع و خدمات فروش اجناس و خدمات همكاري مي كند. صنعت گردشگري در كنار اصطلاحاتي همانند بهره وري، درآمدزايي و اشتغال، رشد اقتصادي، توسعه اجتماعي، و غيره استفاده مي شود. اما هيچ كالايي مانند ديگر توليدات صنعتي توليد نمي كند كه بتوانيد آن را خريده و با خود به خانه تان منتقل كنيد.

از اين رو، گردشگري يك صنعت مهمان نوازي و يك پل بين مردم مختلف دنياست. صنعت گردشگري بيشترين استفاده را از مردم به نسبت ديگر صنايع دارد و سهم ارزشمندي را در اقتصاد جهان از آن خود كرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.