آيا مواد غذايي در بروز آكنه نقش دارند؟

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

آيا مواد غذايي در بروز آكنه نقش دارند؟

۷ بازديد

بسياري از افراد در دوران بلوغ و بزرگسالي روي پوست خود آكنه ايجاد مي كنند و اغلب اعتقاد بر اين است كه خوردن برخي غذاها مانند شكلات باعث ايجاد آكنه مي شود. به گزارش مجله ايراني ، س theال اين است كه آيا رابطه اي وجود دارد و آيا رژيم غذايي مي تواند بر وضعيت …

آيا مواد غذايي در بروز آكنه نقش دارند؟ https://majalehirani.ir/2021/آيا-مواد-غذايي-در-بروز-آكنه-نقش-دارند؟/ مجله ايراني Sun, 18 Jul 2021 20:01:00 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/آيا-مواد-غذايي-در-بروز-آكنه-نقش-دارند؟/ بسياري از افراد در دوران بلوغ و بزرگسالي روي پوست خود آكنه ايجاد مي كنند و اغلب اعتقاد بر اين است كه خوردن برخي غذاها مانند شكلات باعث ايجاد آكنه مي شود. به گزارش مجله ايراني ، س theال اين است كه آيا رابطه اي وجود دارد و آيا رژيم غذايي مي تواند بر وضعيت …

بسياري از افراد در دوران بلوغ و بزرگسالي روي پوست خود آكنه ايجاد مي كنند و اغلب اعتقاد بر اين است كه خوردن برخي غذاها مانند شكلات باعث ايجاد آكنه مي شود.

به گزارش مجله ايراني ، س theال اين است كه آيا رابطه اي وجود دارد و آيا رژيم غذايي مي تواند بر وضعيت پوست آكنه تأثير بگذارد؟

ساينس آلرت در مصاحبه با پنج متخصص پوست ، آكنه و ميكروبيولوژيست اين س questionال را مطرح كرد كه آيا رژيم غذايي مي تواند باعث تشديد آكنه شود؟

آكنه چيست؟

آكنه نوعي بيماري پوستي است كه در آن فوليكول هاي مو در زير پوست مسدود شده و منجر به رسوب چربي و ايجاد زخم مي شوند. اين بيماري بيشتر در جوانان ديده مي شود و مي تواند صورت ، كمر و قفسه سينه را درگير كند.

چگونه مي توانيد تشخيص دهيد كه يك رژيم غذايي باعث ايجاد آكنه شده است؟

روش هاي زيادي براي مطالعه رابطه بين رژيم غذايي و آكنه وجود دارد. دكتر گرگوري دلوست ، يك متخصص پوست ، نتايج يك مطالعه بين ژانويه 2009 و آوريل 2020 را توصيف كرد كه در آن نويسندگان 42 مطالعه مشاهده اي و 11 آزمايش باليني مداخله اي را ارزيابي كردند و چندين عامل رژيم غذايي مرتبط با آكنه را شناسايي كردند.

“مطالعات مشاهده اي” به مطالعاتي گفته مي شود كه دو گروه از افراد در اين مطالعه را با افراد با رژيم هاي غذايي مختلف مقايسه مي كند. “كارآزمايي هاي باليني مداخله اي” به مطالعاتي گفته مي شود كه در آن از گروه هايي از افراد خواسته مي شود رژيم غذايي خود را تغيير دهند تا تأثير آن بر آكنه اندازه گيري شود.

در حالي كه اين مطالعه به طور كلي نتيجه گرفت كه بين آكنه و رژيم غذايي ارتباط وجود دارد ، مطالعات معمولي ارتباط ضعيف تري نسبت به مطالعات مشاهده اي مشاهده كردند.

كدام غذاها با آكنه در ارتباط هستند؟

پروفسور گابريلا فابروسيني ، متخصص آكنه در دانشگاه ناپل ايتاليا گفت: “رژيم غذايي با گليسمي بالا و مصرف مكرر لبنيات ، به ويژه شير كامل ، عوامل مهمي در ارتباط رژيم و آكنه هستند.”

شاخص گليسمي بالا (GL) به غذاهاي داراي كربوهيدرات گفته مي شود كه به سرعت در بدن تجزيه مي شوند و شامل غذاها و نوشيدني هاي شيرين ، نان سفيد و برنج هستند.

دكتر دلست گفت: تقويت كننده هاي آكنه شامل غذاهاي با شاخص گليسمي بالا ، لبنيات ، غذاهاي چرب و شكلات هستند ، در حالي كه عوامل محافظت كننده آكنه شامل اسيدهاي چرب و همچنين ميوه ها و سبزيجات هستند.

رژيم غذايي چگونه باعث ايجاد آكنه مي شود؟

دكتر جري تان ، متخصص پوست ، از دانشگاه ايالتي اوهايو گفت: “غذاهاي با شاخص گليسمي بالا مي توانند سطح انسولين و عوامل رشد” مانند انسولين “را افزايش دهند. هر دوي اين هورمون ها مي توانند دفع سبوم (چربي طبيعي پوست) را افزايش دهند و اجزاي سبوم را به تركيباتي تبديل كنند كه التهاب بيشتري دارند. اين مي تواند باعث بدتر شدن آكنه شود.

چه عواملي بر آكنه تأثير مي گذارد؟

دكتر كلي هاس ، متخصص پوست و ميكروبيولوژيست در دانشگاه ماساچوست گفت: “پاتوفيزيولوژي آكنه چند عاملي است و تا حد زيادي ناشناخته است ، بنابراين تغييرات رژيم غذايي ممكن است در همه موارد مثر نباشد.” آكنه با سطوح هورموني مرتبط است كه ممكن است در دوران بلوغ ، قاعدگي و بارداري متفاوت باشد.

انتهاي پيام

آکنه چیست؟

یک بیماری فولیکولهای موی صورت، قفسه ی سینه و پشت است که تقریبا تمام نوجوانان را در سن بلوغ درگیر میکند. آکنه توسط باکتری ها ایجاد نمیشود، اگرچه باکتری ها هم میتوانند در آن نقش داشته باشند. آکنه ای که برروی پوست ظاهر میشود ممکن است به شکلهای زیر باشد:

  • ندول: برجستگی‌ها و جوش‌های عمیق‌تر
  • کورک: جوش چرکی
  • جوش نوک تیز: جوش‌های ریز
  • کومدون‌ها:جوش‌های سرسیاه و سرسفید
  • چربی زیاد: پوست قرمز فلس مانند
  • برای زیبایی چهره چه باید کرد

دلیل ایجاد آکنه

آکنه به معنی ایجاد غدد سباسه آلوده یا ملتهب بر روی پوست است. همان طور که سلول های پوست بازسازی می شوند، سلول های قدیمی باید از بین بروند. اگر این سلول های مرده از منافذ خارج نشوند و با عرق و چربی روی پوست ترکیب شوند، در فولیکول مو به دام افتاده و تشکیل جوش می دهند. روش های درمان آکنه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.