تمهيدات لازم براي بازگشايي آبرومند مدارس انديشيده شود

تازه ترين اطلاعات جامع تخصصي گردشگري را در اينجا جستجو نماييد

تمهيدات لازم براي بازگشايي آبرومند مدارس انديشيده شود

۷ بازديد

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي ، تمركز سال تحصيلي را موضوعي مهم عنوان كرد و گفت: لازم است هماهنگي هاي لازم براي شروع كار مدارس انجام شود تا شاهد روند بازگشايي شايسته اي باشيم ، به طوري كه كار با توجه به ماهيت سازماني ما اين كار را انجام مي دهيم ، مشاركت …

تمهيدات لازم براي بازگشايي آبرومند مدارس انديشيده شود https://majale-rooz.ir/2021/09/تمهيدات-لازم-براي-بازگشايي-آبرومند-مد/ مجله روز Sat, 04 Sep 2021 11:03:24 0000 جامعه و خانواده https://majale-rooz.ir/2021/09/تمهيدات-لازم-براي-بازگشايي-آبرومند-مد/ رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي ، تمركز سال تحصيلي را موضوعي مهم عنوان كرد و گفت: لازم است هماهنگي هاي لازم براي شروع كار مدارس انجام شود تا شاهد روند بازگشايي شايسته اي باشيم ، به طوري كه كار با توجه به ماهيت سازماني ما اين كار را انجام مي دهيم ، مشاركت …

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي ، تمركز سال تحصيلي را موضوعي مهم عنوان كرد و گفت: لازم است هماهنگي هاي لازم براي شروع كار مدارس انجام شود تا شاهد روند بازگشايي شايسته اي باشيم ، به طوري كه كار با توجه به ماهيت سازماني ما اين كار را انجام مي دهيم ، مشاركت را در روند بازگشايي مورد نظر تسريع مي كنيم.

به گزارش مجله روز ، حسن ملكي در جلسه شوراي هماهنگي و نظارت بر اقدامات تحول آفرين براي بررسي فرايند كد پاسخ سريع گفت: يكي از كارهايي كه همكاران انجام مي دهند بحث كدهاي پاسخ سريع است كه طبق گزارشات و تلاش همكاران محترم ، زمان خوبي كه براي اتمام كار برنامه ريزي كرده بوديم به پايان رسيده است و امروز ضروري است كه گزارشات كامل را دريافت كنيم.

وي افزود: بحث در مورد دوره هاي آموزش از راه دور كه به عنوان يك برنامه درسي فشرده به آن اشاره كرديم ، گام ديگري است كه در حال انجام است و بايد براي آماده سازي آن تلاش كنيم. بخش ديگري كه ما روي آن كار مي كنيم و لزوماً در آغاز سال تحصيلي نيست ، اما وظيفه نهايي بايد مشخص شود ، تحقق راهنماهاي برنامه درسي است ، كه قبلاً در مورد آنها بحث و بحث داشته ايم.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي ، جمع آوري و اجراي كار در اين سازمان را براي توجه به نكات مختلف ضروري دانست و در اين زمينه گفت: آنچه سازمان به صورت مكتوب و نانوشته منتشر مي كند بايد داراي ويژگي هاي خاصي باشد ، بنابراين شما نياز داريد براي دانستن ويژگيهاي رسمي و محتوايي محصولات ما در اين زمينه چيست؟ ما ، محصولات ما ويترين كارهاي ما هستند و از طريق آنها اقدامات سازمان مورد قضاوت قرار مي گيرد. در واقع زبان همه احزاب عمل است ، بنابراين سازمان ما بايد قابليت هاي خود را با عمل نشان دهد.

ملكي افزود: از اين نظر محصولات سازمان پژوهش بايد متناسب با جامعه و جامعه اي كه در آن زندگي مي كنيم باشد و اين نسبت را مي توان از سه نظر در نظر گرفت. اولين نكته “همسويي محصولات با نيازهاي اجتماعي” است. موضوع بعدي “همسويي با مسائل اجتماعي و توجه به حساسيت هاي اجتماعي” است. به طرز وحشيانه اي ، بديهي است كه نيازها و حساسيت افراد متفاوت است ، به اين معنا كه ممكن است جامعه داراي حساسيت هايي باشد كه ديگر جوامع ديگر ندارند ، بنابراين محصولات ما بايد با ديدگاه ها و حساسيت هاي جامعه ما مطابقت داشته باشد.

وي بر ضرورت توجه به زمان در روند كار تأكيد كرد و ادامه داد: “viouslybviamente ، همه چيز خوب و لازم بايد در جاي خود ارائه شود ، در حالي كه ما همچنين بايد كفايت نيازها و علايق كارآموزان را در نظر بگيريم”. در واقع ، ما مانند آشپزي هستيم كه بايد غذاهاي مناسب دانش آموزان را بپزد تا بتوانند از اين آموزه ها به درستي استفاده كنند. ما بايد نسبت يافته هاي علمي را در اين زمينه به طور جدي در نظر بگيريم زيرا علم در حال حركت است ، بنابراين ما نبايد عقب نشيني كنيم. در واقع ما با شبهات و فرضيه ها كاري نداريم و نكته اصلي علم است. هر آنچه عقل امضا مي كند در حوزه شرع است.

رئيس سازمان تحقيقات و برنامه ريزي آموزشي اظهار داشت: “تناسب با سياست هاي كلي حاكم بر جامعه” نكته ديگري است كه بايد به آن توجه كنيم. “رعايت محدوديت ها” نيز بايد در نظر گرفته شود. به عنوان مثال ، يكي از محدوديت هاي ما زمان است كه بايد آن را جدي بگيريم. علاوه بر اين ، محتواي ما بايد با قوانين و اصول يادگيري همراه باشد زيرا يكي از اصول مهم در تدريس بحث تدريجي است. همانطور كه مي دانيد ، روش خاصي براي يادگيري وجود ندارد ، بنابراين بايد مباحث را گام به گام و به آرامي ياد بگيريد. آخرين نكته مهم اين است كه اگر پيام زيبا نباشد ، هيچ خريداري نخواهد داشت ، بنابراين ارائه موضوعات خشن و زشت باعث شكست آن مي شود. اساساً هنر در جامعه بشري ايجاد شده است زيرا انسان از زيبايي برخوردار است. البته اين زيبايي شناسي توسط دين ما هدايت مي شود و به هيچ سمتي نمي رود.

در پي اين جلسه ، ملكي خواستار توجه وي به روش تصويب شده در قسمت ويرايش زبان فارسي شد و گفت: در تدوين همه متون بايد به اين قسمت توجه ويژه اي شود و اين بخش بايد در دستور كار همه بخشها قرار گيرد. بنابراين ، لازم است كه همه از اين پس مطابق با اين سياست كار كنند.

علي محبي ، معاون سازمان ، نيز در اين بخش گفت: در بخش رمزنگاري ، حداكثر 25 درصد از كتابها تا 10 سپتامبر آماده مي شد. اين مسير تا حد زيادي تكميل شده است ، اما به دليل حساسيت بالا در اين بخش. توسعه برنامه درسي Covid 19 ، كه به گروه ها اشاره مي كرد ، كمي كند بود ، اگرچه ما نگراني جدي در اين زمينه نداريم و محتواي كلي براي بخش برنامه ريزي شده تهيه شده است.

معصومه نجفي پازوكي ، رئيس دفتر نگارش نظري عمومي و ثانويه ، گزارشي در اين بخش ارائه كرد و گفت: “منابع متعددي از دفتر فناوري در اختيار ما قرار گرفت كه به ما در ارائه محتواي اين بخش كمك كرد”. ما در حال حاضر در مرحله ويرايش هستيم و سپس مرحله بارگذاري را از قبل خواهيم داشت.

وي افزود: در زمينه زبان هاي خارجي دوره متوسطه اول و دوم ، شش كتاب آماده بارگيري 100 درصدي است. در زمينه كار و فناوري ، دبيرستان اول و دوم آماده است. حدود 43 كتاب به صورت سي دي تحويل شده و آماده است. تنها دغدغه ما كتابهايي است كه بيش از يك محتوا را رمزگذاري مي كنند ، اما امروز متوجه شديم كه اين مشكل حل شده است و صفحه اي در اين جهت طراحي شده است.

محبي ادامه داد: با توجه به حساسيت هاي اين بخش ، ما همچنين كميته پيگيري نهايي را در نظر گرفتيم ، اما در نهايت ، بخش قابل توجهي از كار طبق برنامه زماني انجام شده است ، اما بسيار دشوار است. تدوين و يك پيام رسان بار كنيد. “ما جلوتر هستيم و اكنون در اين مرحله هستيم.

سيد سعيد بديعي ، مديركل نهاد رياست جمهوري نيز خواستار تعيين وظايف جغرافيايي استان ها شد و گفت: بحث جغرافياي استانها به خود استان واگذار مي شود ، بنابراين پيگيري اين بخش بايد در اولويت باشد به

محمد ابراهيم محمدي ، مديركل دفتر انتشارات و فناوري هاي آموزشي ، در ادامه اين نشست گفت: “طي دو هفته گذشته ، حجم بارگذاري ها افزايش يافته و تعدادي از كارگران مشغول به كار هستند و ما در تلاش هستيم تا سرانجام تحويل كار قبل از سه شنبه ، 2000 دقيقه ويرايش در حال حاضر انجام شده است.

وي افزود: از سال 1937 ، ما بيش از 6000 محتواي جشنواره را تحويل داديم و در نهايت ، تا پايان هفته ، همه آثار براي اقتباس از آنها تحويل داده مي شود.

در ادامه جلسه ، افشار بهمني مديركل دفتر فني حرفه اي با ابراز خرسندي از فضاي همدلي سازمان گفت: فاز اول چندان ملموس نيست و بايد ساير ماژول ها را نيز تامين كنيم.

در اين بخش ، مالكي گفت: “در واقعيت افزوده ، مسائلي كه شامل توجه به ارزش فرهنگي ، علمي و فني نيز بايد مورد توجه قرار گيرد ، بنابراين اين بخشها بايد برجسته شوند.”

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي ، رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي گفت: «آيا بايد به اين فكر كنيم كه چگونه مي توان يك مهارت را از طريق كدها به دانش آموز آموزش داد؟

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.